10 sorozat, amit érdemes nézni

23:47 , , , , 24 Hozzászólások

Az ezer látogatónknak szentelt bejegyzésünkhöz két névtelen kommentelő kívánságait teljesítjük ezzel a poszttal :)

-Sziasztok, Reeka vagyok, sorozatfüggő.
-Szia, Rééééka! -így kezdődne az Anonim Kanapékrumplik Gyűlése.
-Khm. Az Reeka... Mindegy. Már Krumpli vagyok... 2010 óta. Ezalatt az idő alatt sok jó és nagyon sok eltűrhető sorozatot néztem. Vétek, de bevallom: ha nem tetszett valami, azt sem hagytam abba rögtön. *úúú* Azért vagyok itt, hogy sorra vegyem "bűneim" lajstromát.

Az egész a Vámpírnaplókkal kezdődött... najó. Nem. Már sokkal régebben is éreztem valamit a folytatásos filmek iránt. Az első talán a Tottally Spies volt hat évesen.. Ezt követte a Witch, H2O, Barátok közt. Bele-bele néztem a Mentalistába, Bonesba, CSI-ba, House-ba, Szellemekkel suttogóba (...). Van egy olyan furcsa tulajdonságom, hogy bármilyen sorozat/film 2-3 percét látom, fel tudom állítani az elkövetkező cselekményt és a kapcsolatokat a szereplők közt. Ez az esetek 92%-ában bejön.
Szóval, a sorozat, amit tényleg elhatározással kezdtem el nézni, az a Vámpírnaplók volt. Mindenki áradozott, hogy Stelena meg mittudoménmi, és az Alkonyat hatása alatt voltam még (ó, szegény fejem, mikkel tömtem! D: ), tehát elkezdtem. Nyár volt. Még óriás asztali számítógép extralassú nettel. És végignéztem. De megálltam egy sorozat követésénél. Aztán a harmadik évad végén meguntam. Azt mondtam, ez kevés. Abbahagytam tehát, és megtaláltam a Pretty Little Liarst. Aztán rátaláltam a Suburgatoryra, a Grimmre... és nem volt többé megállás.
Jelenleg 14 futó sorozatom van. Ezekből 5 van adásban, a maradék 8 hiatuson, 1 hellatuson. 36 sorozat van a megnézendő listámon facebookon (nem teljes), de ennek már legalább a felébe belenéztem legalább egyszer. 23 sorozatot fejeztem be. Azt hiszem, nekem tényleg nem sok új van a nap alatt :P A legtöbb színészt ismerem, ezért velem nem jó filmet nézni, mert mindig a karaktereik nevén szólítom őket :D Inkább nem húzom tovább a szót és az időt, ha valamire még kíváncsiak vagytok velem kapcsolatban, kommenteljetek bátran!:)

A sorozatokat most csak megemlítem, hosszabb kifejtés a Sorozat Vasárnapokban lesz :)


10 sorozat, amit Reeka szerint érdemes nézni


1. Sherlock


Mikor kezdtem? 2013. 
Lesz még róla bejegyzés? Ezer és 1 százalékig biztos, hogy igen!
Miért nézd? Nem akciófilm, mint RDJ Sherlockja. Nem kifordított és átszabott, mint az Elementary. Átültetett, néhol megváltoztatott, 70%-ban Sir A.C. Doyle munkásságán alapul. Vicces, szarkasztikus, gondolkodtató.. mindenkire más hatással van.
Kiknek ajánlom? Mindenkinek! Csak 9 rész (és egy minizód). Ez három évad. Mindenkinek van egy napja, hogy megnézze. Alapmű lesz néhány (száz) év múlva.



2. Teen Wolf


Mikor kezdtem? 2011. De abbahagytam és most álltam neki újra (2014).
Lesz még róla bejegyzés? NANÁ. Akár több is.
Miért nézd? Nem csak a megszokott tini-vérfarkas-teliholdra vonyítós természetfeletti szappanopera. Bár az első évadának első fele nagyon olyan. Ess túl rajta, de ne hagyd ki! Az első évad utolsó 4 része már jó!:) 
Kiknek ajánlom? Tinik, nem tinik, természetfeletti-rajongók, MINDENKI.



3. White Collar


Mikor kezdtem? 2014. 
Lesz még róla bejegyzés? Biztosan.
Miért nézd? Történet. Pasi. Művészettörténet. Najó, ezért nézem én :D A történet briliáns, a szökött fehérgalléros bűnöző és az FBI-os "én a rend embere vagyok" karakterek viszonyán alapul leginkább. Kérdéseket is vet fel: Tud-e az ember változni? Mi befolyásolja az embert?... Pasi. Nem, nem csak a kinézete miatt (megsúgom, a színész meleg :'( ), hanem a jelleme miatt. De majd meglátjátok.
Kiknek ajánlom? Mindenkinek. Ismét. Krimirajongóknak és művészetszeretőknek mindenképp. Ilyen, vagy ehhez hasonló sorozatot még nem láttam, ha tud róla valaki, komment!



4. The Borgias


Mikor kezdtem? 2012.
Lesz még róla bejegyzés? Még egyet tervezek sorozatszinten róla, de szerintem más témába is beleszövöm :)
Miért nézd? Történelem. Jeremy Irons. Szentatyám. Ruhák. Történelem. Jeremy Irons. Röviden összefoglalva :D Akik nem rajonganak a történelemért, azok is nézzenek bele, mert a sorozat jóval több, mint egy képes tankönyv! Jeremy Irons. Bőrgatyák. -jó, fenékfetisiszta vagyok, nézzétek el nekem :D
Kiknek ajánlom? Történelemkedvelőknek, romantikusoknak, összeesküvés-elméleteket szeretőknek, akik kíváncsiak jó színészi alakításokra, meseszép korhű jelmezekre és városokra. Szerelem. Első látásra.



5. Supernatural


Mikor kezdtem? 2013.
Lesz még róla bejegyzés? Legalább 10. 9 évada alkalmat ad arra, hogy minden témát sikeresen bemutassunk a történet által.
Miért nézd? Bromance. Ship. NEM :D azért, hogy értsd miről beszélnek a tumblin. jó a sztori, jók a színészek, lefoglal a 9 évad :D nem, nem akarlak megijeszteni :) a téma is felkapott manapság. és a háttértartalom sem mellékes.
Kiknek ajánlom? Mindenkinek! Lányoknak, fiúknak, azoknak, akiknek elegük van a romantikus csöpögésből (ebben kb ~0,3% a romantika). Addiktív.



6. Grimm


Mikor kezdtem? 2011
Lesz még róla bejegyzés? Egyet tervezek.
Miért nézd? Mert jó! Tényleg. Detektív, mesés (nem, nem mesés.), vicces és szerethető. Grimm-mesék hardcore verzióban :)
Kiknek ajánlom? 14 év felettieknek, meseszeretőknek, fantasy-fanoknak, fiúknak, lányoknak




7. Doctor Who




Mikor kezdtem? Jó kérdés... 2014..? De már előbb is... nem tudom.
Lesz még róla bejegyzés? Lesz.
Miért nézd? 50 év. Ennyi ideje fut. Kíváncsi vagy, miért? Nézd. Ha a "klasszikus" nem jön be, kezdd az újjal. Majd kifejtem egy bejegyzésben, ezt így nem lehet...



Kiknek ajánlom? sci-fiseknek, britakcentus-fanatikusoknak, unatkozóknak, shippelni vágyóknak

8. Suburgatory



Mikor kezdtem? 2012
Lesz még róla bejegyzés? Lesz. még egy pár.
Miért nézd? vicces, rövid, szarkasztikus. pont mint ez a leírás. társadalomkritika. és Vörös. a sorozat rossz kritikákat kapott, de csak azért, mert írójuk nem értette meg a helyzetet. Tessával teljes mértékben azonosulni tudok.
Kiknek ajánlom? akik olyanok, mint én. (kösz :P) akik ebbe a sorozatba belenéznek, és szeretik, kommentejenek. kellenek új BFF-ek ^^ :3 (remélem értitek.)




9. Once Upon a Time



Mikor kezdtem? 2011
Lesz még róla bejegyzés? Lehet, de nem sok
Miért nézd? Kreatív, jó. Nem tudom elmondani... Az első évadba beleszerettem. A második gagyibb... de ezt majd a részletezésbe.
Kiknek ajánlom? Mindenkinek! Mindenkinek kell egy kis mese :)


10. Lie to me


Mikor kezdtem? 2008
Lesz még róla bejegyzés? Lehet, bár már régen nem néztem :(
Miért nézd? Szarkasztikus, krimis, kitűnő színészekkel, pszichológiával. Olyan, mint a Mentalista, csak megalapozottan.
Kiknek ajánlom? Krimi rajongóknak, MINDENKINEK. Különben nem lenne rajta a listán.


 


Ti milyen sorozatokat néztek? Nektek mi lenne az a 10 show, amit bárkinek ajánlanátok?:)

24 megjegyzés:

  1. A Suburgatory-t én is néztem. A borzalmas magyar cím egy kicsit elrettentett, aztán szerencsére rávettem magam, és belenéztem. Nagyon tetszett. Egy ideig.
    SPOILER
    Nem tudom, hányadik évad, de akkor hagytam abba, amikor Tessa az anyával élt, de az elhagyta, a szomszédok meg örökre fogadtak egy kisgyereket. Meg a fiúja is elment. Onnantól már nem bírtam. Megtudtam, hogy az anyát és a pasiját játszó színész másik szerepet vállaltak, ezért lettek kiírva, de onnantól kezdve már nagyon erőltetettnek éreztem mindent, ami történt. És annyira utáltam a szomszédokat :D
    SPOILER vége

    De ha sikerült megjavulni a sorozatnak, akkor szívesen belenéznék megint :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia :)
      igen, a magyar címe borzasztó... először apukám állt meg a sorozatnál, azt hitte valami *khm* enyhén más témájú film :P
      Amit említesz, az a második évad vége, 3. eleje. Ott én is megálltam egy picit, mert semmi kedvem nem volt kliséket nézni. Aztán egyik nap vasalás közben nem találtam semmit a tv-ben, szóval elővettem unaloműzőnek... és meglepő módon, néhány részen belül átlendültek az ellaposodáson!:)
      az utolsó 3 rész miatt szerintem mindenképp folytasd! :D

      Törlés
  2. Én három éve lettem junkie, de sajnos nem büszkélkedhetek ilyen számokkal, 8 befejezett, de mentségemre legyen mondva, hogy a legtöbb sorozatom még fut, vagy épp darálom, esetleg le vagyok maradva 1-2 évaddal (,meg kaszálgattam is egy-két évad után).

    A listáról csak a Sherlockot nézem, de annak sem vagyok a rajongója, tele van gyermekbetegségekkel (kriminek sokszor gyenge + a drámázás sem áll olyan jól neki). Cserébe viszont néhol elképesztően szórakoztató, hála a két főszereplőnek.

    A többi közül a Borgias volt nálam várólistán, de mikor kiderült ,hogy nem fejezik be leszedtem onnan. Akkor ezennel megkérdezem, érdemes visszatenni?

    Te mi alapján választasz ki egy sorozatot? Nálam alapvetően az országos sorozatok szóba sem jöhetnek (kivétel persze akad, de nagyon kell érdekelnie: lsd. Hannibal + néha egy-egy szitkom,). A lisitát nézve viszont nekem úgy tűnik, hogy te a kábeltől menekülsz. :D Miért?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szia :) azért az a 8 befejezett sorozat is szép! :D légy büszke függő! :)
      A Sherlock első két évadában tényleg vannak lyukak és gyengék, de a 3 évadot imádom :) Az említett kihagyásokat pedig a színész játékkal próbálom a szőnyeg alá söpörni :P
      A Borgias nekem nagyon tetszik! Sajnálom, hogy nem fejezték be, remélem egyszer egy Égi kéz visszahelyezi a futószalagra. Már csak Jeremy Irons miatt is érdemes nézni, de én beleszerettem a korhű ábrázolásokba, a forgatagba meg minden háttértartalomba is :) (zárójelesen: a színészek tökéletes karakterszínészek, de Mr. Irons viszi hátán alakításával a showt.)
      Mi alapján nézek sorozatokat?:D Ez egy jó kérdés... Most már elsősorban színészek ÉS storyline szerint. Másodlagos szita, hogy mi a sokak által kedvelt, vagy ismerőseim által ajánlott sorozatok. Bár, nem mondom, hogy "divatnéző" vagyok, nagyon sok noname sorozatot nézek/néztem :)
      A kábeltől nem menekülök, de nem szeretem. TV-t szinte egyáltalán nem nézek, és erre "büszke" is vagyok :) Elsősorban, mert annyi szemét árad belőle a valóságshow-kon és reklámokon keresztül, hogy amíg bevárom a sorozatom, elhalnak az agysejtjeim. Másodszor, mert általában angolul vagy felirattal nézem a sorozatokat és Magyarországon meg egy normális 30adós előfizetéssel nem biztosítanak nekünk olyan csatornát, ami így is ad szériákat. Harmadszor, mert kényelmesebb így. Ha valamire rákattanok, lenyomom az eddigi évadait max 2-3 hét alatt, és utána az új részeket úgyis online tudom csak nézni :)
      köszönöm válaszodat!:)

      Törlés
    2. Félreértettél. :D
      Én is messziről kerülöm a TV-t(torrent+felirat), viszont a sorozatok (hulu/netflix/amazon kivételével) ott mennek, Amerikában. Ott is vannak országos (kb. mint nálunk a kertv-k rtl,tv2,stb...) és kábeltv-k (pl. HBO).
      A listádon két kábeles sorozat van összesen, a Borgias és a White Collar, a többi országos(/network ahogy tetszik), azaz ABC, NBC, FOX, CW, MTV (uccsó kettőt kerülöm, de nagyon, a többit csak kicsit).

      Ennek fényében tudnál újra válaszolni? :)

      Hiába csak 6 befejezett van 100%-on, 20-30 van még folyamatban (egy évad ez, egy évad az + heti epizódok azokkal amikkel szinten vagyok) + a ok kasza/talán folytatom.

      Egyébként mennyi időt töltöttél sorozatozással pontosan? :D Én a saját számlálómra rá sem merek nézni.

      Törlés
    3. jajj, angolul már értem :D
      a White Collar nem network-ös?
      amúgy "kábeles" sorozatokat is nézek még, csak nem kerültek be a szűk 10-es listába :) csak hogy a Borgias Showtime-ját említsem: Penny Dreadful is ott fut, meg a Tudors is, amit tervezek elkezdeni és asszem a Pillars of the Earth is ott ment.
      Meg kell mondjam, nem tudatosan kerülöm a kábeles sorozatokat, sőt, ha jobban kutakodnék, szerintem még ezer és egy sorozatomról derülne ki, hogy nem országos :) Nem igazán a készítő számít, ezt nem tartom fontosnak... Mondjuk az networkök közt nagy a színészvándorlás, ezt nagyon nem szeretem :S
      Hmm... mennyit töltöttem..? Ez is jó kérdés :D Szerintem összességében egy fél évem elment a sorozatokra (legalább) D:

      Törlés
    4. USA Network kábel. :)

      Egyébként nem naplózod valamilyen oldalon a sorozataidat? Én a http://whatnext.eu/ nélkül teljesen elvesznék a a kavalkádban. Érdemes kipróbálni, mert szép statisztikákat is vezet, lehet rendezni a dolgokat és airdate is van. Meg aztán lehet hüledezni a sorozatozással eltöltött időn. :D

      Törlés
    5. köszönöm a linket, mindenképp kipróbálom!:) -update: isteni ez a honlap!:D
      fejben szoktam vezetni a sorozataim, jó agyserkentő :D

      Törlés
    6. Ree97?

      Teljes a lista vagy még töltögeted? :D

      Törlés
    7. jupszi, elkaptál :D
      elkezdtem keresgetni meg bepipálgatni, de belefáradtam és inkább az új poszton dolgozom most :) még folytatom!:)

      Törlés
  3. De jó neked, hogy tudod, hány sorozatot fejeztél be! :D Én még ide sorolnám a Fringe-et, a 2 Broke Girls-t (a Suburgatory után néztem, nekem bejött) A híd című sorozatot (Bron|Broen néven fut, dán-svéd kooperáció eredménye) és a Vikingeket is. Az olyan "klasszikusokat" is érdemes nézni, mint a Boardwalk Empire, Gilmore Girls Sons of Anarchy, The Walking Dead, Weeds, The Big Bang Theory, Criminal Minds és a Dexter. De a Sleepy Hollow sem rossz.

    (És ezek azok, amiket jelenleg nézek, valami jó kis hosszú darálható sorozat kéne... :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Breaking Bad?

      (Am a Vikings-et, hogy fejezhetted be, ha még nincs vége a sorozatnak? :D )

      Törlés
    2. A Breaking Bad-et már elkezdtem, de most nem vagyok olyan hangulatban. A Vikingekre meg nem mondtam, hogy befejeztem, hanem a fenti listához mint kiegészítés javaslat írtam.

      Törlés
    3. Huhh, azért te is Kanapékrumpli vagy :D
      a 2 Broke Girlst én is elkezdtem, de valahogy a barna lány nekem túl flegma volt :S meg hangulat kell hozzá... (ami egy sitcom-nál nem előny :( )
      A Gilmore Girls klasszikus, hoppsz, ki is felejtettem a befejezettekből :D
      Hosszú a Supernatural, aminek 5 évadát eddig minden ismerősöm darálta (utána kezd belassulni);
      Doctor Who (33 évaddal, most kezdik a 34.et :D -jó, az "új" csak 7 évad...)
      White Collart ajánlom mindenképp, 5 évad, ha bírod a cliffhangereket, mert az 5. végén akkora van, hogy jajj..
      Mentalista hosszabb még, ha végig bírod nézni és nem unsz rá :)

      Törlés
    4. Hát, nem most kezdtem az ipart. :D Supnat megvolt, már rég, a Hősökkel kezdtem anno. :D Sajnos a többi sorozat annyira nem fogott meg, a Mentalista már a pilottal sem. Szerintem a legközelebbi a White Collar lesz. Több sorozat is van, amit elkezdtem, de a közepén elkaszáltam mert ráuntam. Egyszer egy kérdőív miatt összeszedtem, hogy hány sorozatot nézek (akkor épp, ez a lista a teljes évre vonatkozott, összesen nyári és ősszel induló sorozatokkal együtt) asszem 17-re jöttem ki. Megjegyzem, én inkább sorozatot nézek filmek helyett, mert az a műfaj, amit én szeretek, abból kevés (jó) van.
      Ja, és benne van a sorozatfüggés a DNS-emben, anyukám is nagy sorozatfan! :D

      Törlés
    5. örülök, hogy a White Collart elkezded!:) mindenképpen írj, hogy tetszik!:) (és ne hagyd abba semmiképp, az 5. évad a legjobb!)
      ha eszembe jut még hosszabb, jó sorozat, azonnal megírom, meg aztán mire is való a Sorozat Vasárnap, ha nem a szemezgetésre?:)

      Törlés
  4. Még ide sorolnám mondjuk a Trónok Harcát ami bár igen felkapott, de hihetetlenül jó!˘3˘ A The Walking Deadet , American Horror Storyt a Skins-t ami még igazán jók:D mondjuk ezeknek a sorozatok még befejezetlenek a Skinsnek meg már vége is van:( így már meg is adtad hogy miket is kezdjek el ezért örök hálám ˘3˘♥ Remélem leszenk még ilyen bejegyzések (~˘3˘)~

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem sajnos a Trónok harcához nem volt gyomrom :( Pedig úgy szerettem volna szeretni!
      TWD nem fogott meg 3-4 rész után sem sajnos, valahogy úgy látszik, nem jönnek be nekem az utópisztikus témák :(
      AHS-ről most van fent új bejegyzés, imádom a sorozatot, de nem fért bele a legjobb 10-be, mert a második évadot nem bírtam végignézni...
      Örülök, hogy segíthettem, nézz körül a blogon, mert számos hasonló bejegyzés van!:) és természetesen még lesznek is ;)

      Törlés
  5. Mond, hogy a Tuti Gimi nem maradt ki!! :D
    Én is eléggé Kanapékrumpli vagyok amúgy... Nekem azt hiszem a Gilmore Girls-el kezdődött, amikor minden délután kettőtől kb éjfélig bámultam az ultra nagy számítógépünk monitorját, és a kis matektanítványomtól kértem el a DVD-t. Aztán már kb nem is tudom követni, de szerencsére ott van a whatnext. Amit még nagyon durván néztem, az a Gossip Girl... Úgy tűnik betees vonzalmam van a GG-s sorozatokhoz :D :D :D Tegnap kezdtünk el egy újat... 4 részt néztünk meg, mert nem bírtunk leállni, pedig megbeszéltük, hogy csak egy lesz, mert késő van. :D Halt and Catch Fire . Számtech gurugnak kötelező :D :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Tuti gimit a tévében néha elcsíptem, de nem voltam rácuppanva a képernyőre, vasalás mellett nézegettem :D
      Én most darálom a Gilmore Girlst (Jess, az Istenért, vágd már le a hajad! egyébként kedvencem ^^), de sajnos hamar ráunok, mert nem egy eseménydús sorozat :D A whatnexttel egy a bajom, hogy nem lehet megadni, ha valamit többször néztél, ezért jóval kevesebb a számlálóm. Van vagy ezer sorozat, amit többször újranéztem, ilyen pl a Jóbarátok, amitől már kiráz a hideg, annyiszor láttam kiskoromban. A Gossip Girl se vonzott annyira, tegyük hozzá, a sorozat fénykorában én 10-12 éves voltam, ezért anyukám nem is engedte :P
      Ez a Halt and Catch Fire jól hangzik, szerintem felveszem a listámra ;)

      Törlés
  6. Jah, még egy dolog... Kanapékrumplimonológ:
    Nah jó, még egyet, de mostmár tényleg ez az utolsó! .... Jó, ah, hány óra van? Hm, akkor még egy belefér, de tényleg ez az utolsó.... Ah, itt abbahagyni! Meg kell nézni még egyet, így ezt nem lehet! :D :D :D

    VálaszTörlés
  7. Hát én nemrég csöppentem bele a sorozatimádásba :D Velem az a baj, hogy elkezdek egyet, aztán eszembe jut egy másik és akkor átpártolok ahhoz, a másik meg lóg a levegőben. Valahogy ki kell fejlesztenem egy technikát arra, hogy párhuzamosan érdekeljen több sorozat. Belekezdtem a Született Feleségekbe, Gilmore Girls-be, Doktor House-ba, Dexterbe. Most épp a The Big Bang Theory fut és kezdem megszeretni így az 5. évad felénél. De ugyanakkor vissza kéne térnem szeretett sánta orvosomhoz is, meg a Lila akác közbe is :D Gossip Girlt mondjuk befejeztem, de a többi még áll a listán. Valamit tennem kell :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ismerős helyzet, én sem tudok egyszerre csak egy sorozatot nézni :D Jelenleg párhuzamosan darálok (azaz darálnom kéne) 4 sorozatot, mert hamarosan visszatérnek a képernyőre, és akkor heti szinten szeretném őket követni. Csak az a baj, hogy eggyel soha nem tudok végezni, megunom vagy rátalálok valami újra és akkor abba fogok bele... Amúgy ha hetente futó sorozatokat nézel, vagy behozod a még le nem zártakat, akkor könnyebb hetente egy-egy részre várni és ez fenntartja az érdeklődést (maga a várakozás szörrrrnyű, de legalább tűkön ülsz és nem hanyagolod :)).
      És nyugi, ez idővel egyre rosszabb lesz, de te egyre jobban fogod élvezni ;)

      Törlés