Vigyázz! Kész! Posztolj! - Kedvenc gyerekkori könyv

Ismét itt a szerda, ismét itt a VKP!:)
Visszatértem tanulási kómámból, hogy megírhassam ezt a posztot, ami szerintem rövidebb lesz, mint az előzőek (bár már most is szájmenésem van, mint láthatjátok).



Kedvenc gyerekkori könyvem... Hm. Mondhatnám, hogy minden mesekönyvet szerettem, és akkor egy mondattal el lenne intézve a téma. Igaz, hogy minden mesét szerettem (favorit volt a Hetet egy csapásra és a Rigócsőr királyfi), de emlékszem egy kiemelkedően kedvenc könyvre.

Füzesi Zsuzsa: Beszélgetőkönyv


Nem mondanám, hogy azért maradt meg az emlékezetemben, mert annyira sokat olvastattam a többi könyvvel szemben. Viszont erről vannak a legtisztább emlékeim, tehát valamilyen hatást gyakorolt rám. *spoiler* Emlékszem, hogy mindig megsirattam az elején, mikor a kislány tönkretette a játékait, ezért szerettem volna átlapoztatni azt a részt. Nagyon szerettem ugyanis a játékaimmal foglalkozni (még most is mind megvan egy fonott ládában), és el sem tudtam képelni, hogy lehet valaki olyan buta és dühös, hogy tönkretegye őket. Megtanultam a mesékből, hogy hazudni nem jó és fogat kell mosni minden este. Az volt a jó benne, hogy nem csak egy történetet írt le, aminek a gyerek vagy felfogja a tanulságát vagy nem, hanem kikérdezett a lapok közül, az Olvasót, azaz a szülőt és a Hallgatót, a gyereket is bevonta egy párbeszédbe, amiből a szülő is és a poronty is sokat tanult.

Tappancs trilógia


Gyerekkoromhoz tartozik, muszáj megemlítenem Tappancsot is. Első könyvtári könyvem, amit már "egyedül" is tudtam olvasni. Nagyon szerettem a kutyákat és az aranyos történeteket, amiket nagy betűvel írtak. Mondhatni befaltam a trilógiát, már ami gyorsolvasásnak számít egy elsős-másodikosnál.
Szerelmünk az első könyvtári látogatásomnál köttetett. Mindenki hazavitt valamilyen könyvet, hát én sem akartam kimaradni a sorból és tappancs pont ki volt rakva. Ne ítélj a borító alapján, de én mégis a kutyus miatt kaptam fel az asztalkáról. Nem bántam meg. Ekkoriban alakult ki egy olyan szokásom, hogy este, lefekvés előtt az ágyban olvasok... azóta sem tartom, főleg, hogy mostanában éjfél körül fekszem, de nagyon jó lenne visszaszokni, mert otthonos, nyugtató érzést ad.

Nektek mi volt a kedvenc könyvetek?:)


Olvassátok el a többiek kedvenceit is!:



0 megjegyzés: