Köszönöm Május, Június!

12:00 , , 6 Hozzászólások

Avagy gyorstalpaló Reeka életéből.
A múlt hónapban elmaradt ez az összefoglaló, amit nagyon sajnálok, de be kell látnom, hogy nem sok minden történt, amiről mesélhetnék. Ezért inkább összevonom a két hónapvégi beszámolót és egy kicsit terjengősebben mesélek :)


Hálás vagyok májusban és júniusban:
    • hogy végre vége az érettségi-szezonnak! :)
    • az internetnek, ahonnan bármit meg lehet tanulni (kivéve a matekot)
    • a Bónusz Brigádnak, mint újonnan felfedezett hiperszuper szervezetnek
    • Torinak a pár posztért és helyzetfenntartásért a blogszünet alatt
    • az Elitnek, akikkel együtt dolgoztuk ki a tételeket
    • Drága Magyartanáromnak, akinek a mániája a nyelvjárások és a sztenderd
    • anyukámnak azért, hogy elviselte a mérhetetlen kupit
    • Blueberrynek, hogy vendégül láttak

Különleges volt május-júniusban:

Először is a blog kinézetet váltott, ami elég spontán jött, de remélem, nem lett szörnyű :) 
Hivatalosan is érett lettem! Már amennyire...

Sikerélményeim május-júniusban:
  • 90%-os magyar emelt érettségi! soha, de soha még csak álmodni se mertem róla!
  • ugyanígy vagyok a 82%-os angol emelttel, bár ez csak hozzám képest jó eredmény
  • sikeresen találtam magamnak egy álom(diák)munkát, ahova már jelentkeztem is, visszajelzésre várok :)
  • ezen kívül még "rám is sóztak" egy állást, amit holnap kezdhetek. egyelőre nem értem, mi a pontos munkakör és feladat, de holnap úgyis betanítanak :)
  • elolvastam egy több, mint 300 oldalas könyvet angolul! 
  • sikeres pályaalkalmassági vizsgát tettem! oké, ez sem nagy dolog, nem vagyok pszichopata és nem is tanárira készülök elsősorban, de jó érzésekkel távoztam a teremből.
  • nem tudom, hogy ez az én sikerélményemnek számít-e, mindenesetre jó érzéssel tölt el, hogy egyre többen csatlakoznak a molyos Könyvtári kedvességek nevet viselő kihívásomhoz, és ennek keretein belül kis üzenetek találhatók immár 18 könyvtári könyvben! 
  • basszuskulcs, leérettségiztem :D ez elég sikerélmény!



Az elmúlt hónapokban meglehetősen sokat olvastam. Részben a magyar emelt érettségire kellett, részben azért, hogy ép ésszel túléljem a vizsgákat. Kifejezetten kellemes kötelező volt Örkény Istvántól a Tóték, amit már legalább negyedszerre olvastam el, valamint Móricz Zsigmondtól a Rokonok is tetszett. Amikkel kifejezetten nehezen birkóztam, Weöres Sándor Psychéje és a drága Esti Kornél... Hát, előbbi kicsit szárazabb felnőttirodalom, utóbbinál pedig kifejezetten zavart, hogy úgy éreztem, egy skizofrén agyában hullámvasutazom. 
Saját szórakozásomra elolvastam Simon Mártontól a Polaroidokat, aminek ugyan sok értelme nem volt, de eggyel több könyv, amit kivégeztem :) Megpróbálkoztam Sarah Dessen Altatódalával másodszorra és harmadszorra is, de nem sikerült kiolvasnom. Most, hogy van ebook-olvasóm, megnyílt előttem a könyvvilág, ezért egy csomó olyan könyvet töltöttem le nyárra, amit kiskoromban nem kaphattam meg, mert "ponyva" és egyetem előtt még nem ciki elolvasni. Ezzel a lendülettel olvastam ki A neveletlen hercegnő naplóját és az Airheadet Meg Cabottól. Nem bántam meg a rájuk szánt időt, mert szinte ezek mentettek meg a hexameterek költésétől, de be kell valljam, egyik sem nyerte el igazán a tetszésem. Átrágtam magam az első teljesen angol nyelvű könyvemen, Jillian Dodd That Boy című regényén. Vicces, mert igazából ennek a nyelve sem volt nehezebb, mint egy egyszerűsített olvasmánynak... Ezen a sikerélményen felindulva belekezdtem Rainbow Rowelltől az Eleanor & Parkba, ami már kicsit nehezebb, de sokkal jobban tetszik, jelenleg is olvasom :)


A sorozatok nézését nem szüneteltettem *huppsz*
A Forever befejeződött, és nem kapott új évadot, amit szívből köszönök a készítőknek, mert innen csak vakvágányra tudták volna vezetni a sorozatot. Mondjuk nekem alternatív folytatásra van ötletem, de abban nincs benne Jo csak Henry múltjáról lenne szó, lineárisan, pontosan és részletesen. Szerintem már ez megnyerné a közönséget, nem kellett volna ennyi mindent egybegyúrni, hogy aztán szétessen az egész. 
A Flashnek elég gagyi vége lett. Nem oldották meg jól a cliffhangert, hisz mivel van második évad berendelve, és ezt mindenki tudta már rég, ezért a "minden vagy semmi" szituáció értelmetlen: tudjuk, hogy nem lesz vége a sorozatnak. Igazából az utolsó előtti rész szerintem jobb lett volna zárásnak, de lehet, nem vagyok elég érzelmes :D
Ugyanilyen függővéget kapott a Supernatural is, nem tudom... én őszintén nem értem, minek 11. évad. Szeretem a showt, imádom a karaktereket, de manapság már mindenkit leölnek, akihez valamilyen szimpátia fűzött. Visszahoznak egy szereplőt, csak azért, hogy megöljék. Értelmetlenül. Igaz, lényegtelen, ez a műsor már rég nem a logikus felépítéséről híres. 
Ha már CW, akkor iZombie. DIE MAJOR, DIE! Elnézést a kirohanásért, de a valaha létező legidegesítőbb és leglehetetlenebb szereplő! A lezárás főleg miatta nem sikerült jóra. Nem tudom, mit gondoljak. Igazából nem várom a folytatást. Blaine és Liv között mintha azt a bizonyos Katherine-Elena kapcsolatot láttam volna megvillanni. 
A Grimm pedig asdfghj! Miajófene. Mindenkinek erősen ajánlom ezt a sorozatot, mert úgy kinőtte a kereteit, hogy... Amikor ültem a képernyő előtt, és azt mondtam, "nem, úgysem tehetik meg ezt a lépést, akkor véget érhetne a sorozat", pofátlanul háromszor akkorát tapostak a cselekménybe és gyomorszájon vágtak. 
A 2 Broke Girls hozta a várt minőséget, nincs mit hozzátennem. 
A jelenleg is futó The Messengers olyan szinten értékelhetetlen, hogy már majdnem alpári kifejezéssel illettem. Egyetlen egy fordulat volt benne, amire tényleg nem számítottam, de egy egész részen keresztül ecsetelték és már a tizedik perc után csak meredten néztem magam elé, hogy "oké, rájöttem, hiszek neked, mostmár mehetünk tovább?".
Elkezdődött a Pretty Little Liars hatodik évada is... Mit mondjak? Itt nem a lányok a hazugok, hanem a sorozatot gyártók. Ez a folytonos "ő -A, ja bocs, mégsem" már nem tartja sakkban és tévéközelben az embereket, csak untat, de már nagyon. Az a húzásuk volt nálam az utolsó, hogy a "halálbiztos A"-ről kiderült, hogy mégsem annyira biztos, inkább halott. 
A Teen Wolf pedig ma tért vissza az ötödik évadával, holnapra pedig még egy részt leadnak! 
*Réka még mindig sorozatfüggő, és ezzel nincs vége*


A Doctor Whot is nézegettem érettségi szünetben, ennek köszönhetem, hogy amikor angolból kihúztam az alternatív gyógyítást, tökéletes *khm* brit akcentussal tudtam mondani, hogy "I trust the real Doctor". Sajnos nem vették a lapot.
Két részt leküzdöttem a Once Upon a Time-ból is, de elég nyögvenyelősen megy a harmadik évad vége... Már elég katyvasz az egész. A Heroes második évadát véletlenül ledaráltam az írásbelik után :( Legeslegeslegeslegjobb sorozat. Vagy legalább az egyik legjobb. New Girlnek is megálltam az évadzárójánál, azaz majdnem megálltam, mert kíváncsi voltam, mi lesz Jessel. Olyan kis aranyos sorozat :3 Behoztam a Young and Hungryt, mert nem volt egyéb dolgom. Belepillantottam a Supergirl első részébe és nem remélek sokat tőle. Folytattam a The Big Bang Theoryt. Magam sem értem, miért. 


Élmények és életképek: 

Hirtelen nem is tudom, hol kezdjem, mert az elmúlt hónapokban leginkább itthon ültem, de mégis sok minden történt. 
Kis gagyim, aka telefonkám felmondta a szolgálatot, ezért új telefont kellett venni. Most azonban megfogadtam, hogy olcsó húsért nem adok pénzt, mert használni se tudom rendesen és évente új mobilt venni meg nem akarok, így édesapám rávettem, hogy invesztáljon egy kicsit a lányába. Szóval a drágámnak hála vannak éles képeim az emlékeimről :)

Az érettségiről: Hát igen, nem minden úgy sikerült, ahogy vártam, de hála a Jóistennek, még így is túl sok pontom van. Az írásbeliken olyan dolgokat szúrtam el, amit még egy kiselsős sem. Angolból meg vagyok győződve, hogy az íráskészségből azért nem vontak le olyan sok pontot, mert DW karakterek nevével írtam alá a leveleket. Igazából nem is az írásbelik voltak az érdekesek, hanem a szóbeli rész. Tudniillik alig tudok megszólalni egy bizottság előtt. Szemtől szembe minden jó, nagy tömeg előtt is, de a három-négy emberes hallgatóság megrémít. 
A magyar szóbeli volt leghamarabb és a legmelegebben: majdnem negyven fokban ültünk egy napsütötte teremben. Ráadásul volt egy órás csúszás is. Vicces volt, hogy fél kettőre voltam kiírva és valamikor fél öt fele jöttem ki a teremből. Valahogy a Gondviselés mindig megszán, mert őszintén mondom, nem sokat tudtam a tételekből. A nyelvtant két órával a vizsga előtt jegyzeteltem ki (és egyáltalán olvastam el). Mikor kihúztam Radnótit, akit elsőnek dolgoztam ki és a nyelvjárásokat, azt hittem, kiugrok a bőrömből. A nyelvjárásos tétel azért volt főnyeremény, mert a pár (évente kb. 3-4) nyelvtanórán vagy a nyelvjárásokról és a sztenderdről vagy a romani és beás nyelvről vagy a moldvai csángókról beszéltünk (nem számítva azokat az alkalmakat, amikor énekeltünk). 
Az angol szóbelire két nappal előbb mentem el, mint kellett volna. Bővebben erről a történetről itt olvashattok.
Történelemből az a szerencsém, hogy mindig olyan tételeket húzok, amiben semmi évszám nincs és általában sok köze sincs magához a történelemhez. Ilyen volt például a "9. Bubópestis és egyéb betegségek a középkorban" tétel, amit legutóbbi évvégi vizsgámon húztam. Mindig magolom ezerrel a dátumokat, mert ezeket nem tudom megjegyezni; nézem az összefüggéseket, ha esetleg belekérdeznének... Imádkoztam Károly Róbertért vagy a totalitárius rendszerekért, erre mit húztam? "14. A felvilágosodás eszmerendszere". Majdnem zokogásban törtem ki, mert ezt át se néztem, viszont a többire annyira készültem. Jó, tegyük hozzá, hogy három oldalnyi forrással és filozófiaérettségivel túl könnyű volt. Ráadásul egyik osztálytársam előttem felelt filoból a politikai filozófiából és megemlítette Rousseau-t, akiről szinte semmit sem tudtam, mert filozófiából pont azt a tételt nem dolgoztam ki. Amikor én következtem, valószínűleg vörös voltam és remeghettem... Minden esetre kiültem a Trónba, és elkezdtem mondani, hogy "a felvilágosodás 17. században gyökerező áramlat...", aztán a Tanárnő fél perc után félbeszakított és megkért, hogy vegyek levegőt és nyugodtabban folytassam. Nem ment. Az osztályfőnököm utána csak annyit mondott, hogy úgy izgultam és annyit beszéltem, mintha a disszertációmat védtem volna. 
Filozófiából már kevésbé boldog a történet, mert Arisztot és Nietzschét húztam Kierkegaard és a mélyökológia helyett. Lassan beszéltem, gondolkodtam; részben azért, mert megnyugodhattam, vagy mert a fél óra felkészülés alatt tíz perc után semmi nem jutott az eszembe és esetleg azért, mert az egész tanári kar bent ült (10-12 ember). 


"Tanulni" elmentünk egy barátnőmmel a The Juice Shopba, amiről még tervezek bejegyzést írni később, szóval nem árulok el sokat. A lényeg: nem zöld ízű zöld leveket adnak! :)
Anyukámmal csaptunk egy anya-lánya hétvégét, és elrándultunk Dobogó-kőre. Piknik és filozófia forever. 
Felfedeztem a Bónusz Brigádot (azaz inkább már nem féltem használni) és vettem is egy billentyűzettisztító trutyit meg egy vízálló kihangosítót, amivel a zuhanyfülkében megy ezerrel a lipsync :D
Ami a legpozitívabb élményem volt ebben az elmúlt két hónapban nem is olyan régi. Öt napja voltunk az "Elittel" elmentünk a társasjátékozni. Szintén részletes bejegyzés várható, amint megvolt a második körünk is, és legalább ötször nyertem.
Apropó, beadtam első jelentkezésem egy egy hétnél hosszabb állásra, amiért még esetlegesen fizetnek is :D Csak azért így fogalmaztam meg, mert már van tapasztalatom önkéntességben, de igazi fizetett munkám még nem volt. Most pedig bele a mély vízbe, próbálkozom megpályázni egy webdesigner pozíciót. Közben pedig pörög az élet, ahogy már említettem feljebb, holnap kezdek egy hotelben "reggeliztető hostessként". 

őszintén nem tudom, hogy volt ennyi hajam :D L'oreál
 

A házunk előtti kertben virágzik a gránátalma :) Fagyi pedig hidegben a legjobb.


Elkezdtem hollandul tanulni a duolingoval. Még most sem tudom, hogy voltam képes leírni hallás után ezt a mondatot :D Főleg, hogy kimondva "En Frau enenn Maen". 


A középiskolát úgy éreztem, akkor tekinthetem lezártnak, ha elrakom szép rendben a tankönyveimet. Ebből teljes polctakarítás, majd iratszelektálás lett. A kedvenceim a színes diákkönyvtáras füzetecskék, amik korok szerint rendezhetők a szivárvány színeibe. Sajnos nagyon csúszós a borítójuk, ezért könnyen elcsúsznak és egy örökkévalóság, míg sikerül az összeset sorrendben felállítani stabilan. De ezzel is kész vagyok :)

Most kellően kiírtam magamból mindent, nemsokára többé-kevésbé rendszeresen visszatérek :) Addig is:

Veletek mi történt az elmúlt két hónapban?:) Akár hosszabban is fejtsétek ki, mert egy kicsit le vagyok maradva a világgal...


<< Köszönöm! 2015. április
Köszönöm! 2015. július (coming soon) >>


        

6 megjegyzés:

  1. Neeeee.... ez az angol emelt sztori ez... Hát, ez nagyon vicces!!! :D ne haragudj, de szerintem te is tudod, hogy az. Köszönöm, hogy megosztottad velünk!! :D
    Jó volt olvasni az összefoglalót!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, már amikor hazaértem, nevettem rajta egy nagyot! A kedves tanárnővel szerencsére nem futottam össze a vizsga napján, mondjuk el is kerültem a tanárit :)
      Örülök, hogy tetszett :)

      Törlés
  2. Gratulálok! ;)
    Nagyon tetszik a design, kicsit irigykedem is. :D Talán ha kicsit több erőt érzek magamban, akkor összerakok egy komolyabbat, de most csak annyira futotta, ami látszik. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      A dizájnotok pedig nekem nagyon tetszik, mindig is imádtam a typewriter-betűtípusokat, a következő témám tuti olyan lesz! Ezt is kicsit letisztultabbra terveztem, aztán... meg hát gyors, nagy munka, sok bug :D

      Törlés
    2. Köszi! :3 Canva.com volt a barátom. :D nem vagyok egy ps szakértő, meg a lányok sem, így ez tökéletesen megfelel. :D Csak néha jobb lenne picit cifrázni. :D

      Törlés
    3. Ne aggódj, még én sem vagyok az :D Nem tudom, ki meri magát szakértőnek nevezni egy olyan területen, ami folytan megújul... ha esetleg felvesznek webdesignernek, és esetleg megtanítanak felépíteni egy weblapot, akkor a továbbiakban szívesen segítek nektek :)

      Törlés