Yes, I code!

19:14 , , , 1 Hozzászólások

Meséltem, hogy pályáztam? És meséltem, hogy nyertem? Na, hát igen. 

-személyes poszt következik, elmélet nélkül-
Az egész úgy indult... hogy szeretem az informatikát. Alkalmazói szinten, nagyon. Szeretek HTML és CSS kódokkal ügyködni, de autodidakta módon vágtam mindennek neki. Most pedig felajánlkozott az alkalom, hogy ingyen részt vehessek egy programozó-tanfolyamon.
Mindezt egy Skool nevű magyar szervezetnek köszönhetem, aminek fő célja, hogy a nőket/lányokat is "piacképessé" tegyen. Magyarul, olyan dolgokat csinálhatunk a Skool támogatásával teljesen ingyen, amik nem kifejezetten nőies tevékenységek. Ilyen például a programozás is. Ebben a programban a Prezivel fogtak össze, ami egy magyar cég, de már világszerte ismert. A powerpoint továbbfejlesztett verzióját valósították meg interneten, ami szerintem már egy szuper dolog (bár van, ami nem tetszik benne). 

Ehhez egy pályaművet, prezumét kellett beadnom (magamról) és egy kérdőívet kitölteni hozzá. 7 lánnyal együtt választottak ki a programba, ahol, mint megtudtam, Processinggel fogunk vektoriálisan programozni (huhú, már nem értek hozzá :D) két játékot és egy nagy durranást, amiről még mi sem tudjuk mi lesz, de lesz. Minden kész munkám elérhető lesz interneten, gondoltam ha van blogom, majd itt is megosztom :) Lehet menőznöm, nektek meg lehet nevetni rajtam :D


Szóval ezek a bejegyzések személyesebbek lesznek, és szeretnék egy kis betekintést is adni a programozásba és a szervezetek életébe :)
Hétfőn volt az első alkalom, ami előtt eléggé bepánikoltam. Mit fogok én ott keresni? Biztos lesznek még mások is, akik nem reálosak. Mit fogunk csinálni? Épp ma írtam egy vélhetőleg egyes dolgozatot a világ legegyszerűbb matekpéldáiból! Meg amúgy is. A hétfő-csütörtök volt a blog gerince. Hamarabb érek, több időm van hülyeségeket írogatni.

Hát mindegy. Megérkeztem a Perzi pesti székhelyére, a régi Telefonközpontba. Mondtam már, hogy imádom a Monarchia építészetét? Na, akkor most mondom. Ugyanis egy gyönyörű klasszicista épületet modernizáltak és rendeztek be székhelynek. Kábé körbevezettek, de fotózni nem volt merszem, meg a drága mobilom is szereti bemondani az unalmast, szóval az urbanista blogról és a welovebudapest.com-ról linkelem a képeket.

prezi iroda nagymező utca
prezi iroda nagymező utca

Ez speciel a harmadik emelet akkor-és-mostja. Hát nem gyönyörű és monumentális?! Imádom. Vicces, hogy több stukkóangyal nyakában lóg telefonkábel :D A terem asztalokkal van csak tagolva, meg két ilyen monstrummal, ami az utolsó képen látható. Ezek pihi-helyiségek, fűszerű szőnyeggel és babzsákokkal. Kedvenc hely. De. Mi nem itt vagyunk. Egy kisebb irodában kaptunk helyet, ami régebben a büfé volt. 

A mentorok közül néhány nevet tudtam csak megjegyezni: Szilvi, Ákos x2, Julcsi x2 és Scott. Ennyire terjed a névmemóriám :P 
A lányok közül megjegyeztem Katát... Katát. Húha, kicsit sem voltam lefáradva :D -ha már személyes a poszt, reggel 5:20kor keltem, és 7-től 9-ig táncoltam. Utána 14:00ig tanítás, és 17-től skool. 
Ismerkedős játékkal meg motivációs táblával ismertük meg egymást, céljainkat. Szóba került a blog, kérdezték miről írok. 
/aznap ez volt a második alkalom, óje német óra... ott a hapek megkérdezte, hogy akarja-e tudni miről van szó? megmondtam neki, hogy nem. majd néhány szóban össze kellett foglalnom, milyen blogom is van. ti hogy foglalnátok össze? főleg sorozatos, filmes, könyves, mindenlébenkanál és unalmas. ehelyett a gyér nyelvtudásommal csak annyit nyögtem ki: kritiker. kritischistische. ihvájsznikt. (4 év tanulás eredménye). majd rájött drága tanárom, hogyha én és a kritika együtt kerülünk említésre, abból semmi jó nem származhat, így hát nem firtatta tovább a dolgot/
Tehát a preziseknek is azt mondtam, amit németen: kritikákat és véleményeket írok többnyire, amiket valójában ajánlónak szánok. "Rólunk is írsz?" Írok. Szívetek öröme megvan?:D Nagy gyerek minden ember. 

Loptam egy képet a Skool facebookjáról, valahol ottan vagyok én is, felismerhetetlen formámban. 
Egyetlen bölcsészként ültem a sok kocka közt /ez nem sértés, én is az vagyok, csak mégsem/. Mindenki infoszakos, matekimádó, programozó közt és csak néztem. ELTE Szabadbölcsészetemmel kissé kilógtam, de remélem megszokom :)
Mi is a célom? 
    1. látókörtágítás. mind az informatikában, mind az életben. mert manapság a tudás hatalom, én meg érdeklődő vagyok :D
    2. hú, elfelejtettem mi volt a második pontom
    3. hasznos időtöltés. mert itthon kockulni veletek tök jó, csak mégiscsak más tanulva kockulni, kockulva tanulni.
Ha a gugli kidobja a bejegyzésem első oldalon a Skool és Prezi keresőszavaknál, én megeszem a kalapom. 

Apropó megjegyezni valók: Srác /Ákos?/ Totoros pólóban flangált, az egyik Julcsi meg Skaro warsos Dalek-sithesben :D Asszem mégsem kerültem olyan messze az otthontól!
+ Ha már otthon. Végre lencsevégre kaptam liftünk feliratát. Az emberi agy kiaknázatlan.


1 megjegyzés:

  1. Véééégre személyes poszt!!! Én nagyon kíváncsi vagyok mi fog kisülni ebből, hajrá! :)

    VálaszTörlés