333 kérdés tag #3

16:22 , 0 Hozzászólások


Ugye már megfelejtkeztetek a kis "kérdezz-felelek"-emről? Én is. Aztán ma eszembe jutott, és elkezdtem keresni a harmadik részét. Nem találtam. Ezek után megalkotom én az elveszett (vagy nem is létező) harmadik felvonást.
A következő kérdéseket innen vettem és fordítottam át több-kevesebb sikerrel magyarra :)

67. Hány éves lennél, ha nem tudnád, hány éves vagy?

Huhúú, Paradicsom, ismét random elvetemült filozófiai kérdések!
Ha fennálna a fent említett helyzet, lenne egy abszolút korom és egy vélt korom. Az abszolút korom a születésemtől eltelt idő lenne, ami gondolom, kimutatható az orvostudomány eszközeivel. A vélt korom pedig vagy egy folyamatosan változó szám lenne (ha nem vezetném), vagy egy számon tartott tetszőleges érték. Mivel nem vagyok a matematikai összefüggések (vagy egyszerűen: a számolás) híve, ezért nem lenne annyi lelkierőm, hogy kiszámoljam abszolút korom.
Esetleg megkérdezném édesanyám. 

68. Melyik rosszabb: elbukni vagy soha meg sem próbálni?

Meg sem próbálni. Miért?
  1. mert soha nem tudod meg, hogy képes lettél volna-e rá. így lehet, hogy sikeres lettél volna, 50-50% az esélyed. 
  2. mert féltél belevágni. ez már magában kudarc: elbuktál.
  3. mert ha belevágtál és nem sikerült, tanulhatsz belőle. így azt hiszed, minden hiperjó, nem ébredsz rá hibáidra.
69. Ha tényleg 'olyan rövid az élet', miért csinálunk kevés dolgot, amit szeretünk és sok olyat, amit nem?

1. Társadalom, szokások és berendezkedés. Elvárások.
2. Ahhoz kell "nem-szeretem-dolgokat" csinálni, hogy olyat csinálhassunk, amit szeretünk. Valamit valamiért. "Szabad országban élünk", szabad életet?

70. Mi az a dolog, amit leginkább meg szeretnél változtatni a világban?

Az emberek hozzáállását az élethez. Nem túlélni kell, az senkinek sem fog sikerülni mindegy, milyen erősen kapaszkodsz felfelé mások lehulló elgémberedett testén, mindegy milyen mélyen karmolsz bele bárkibe ezen az úton... egyszer úgyis rajtad fognak átgázolni.
Inkább segíteni kéne egymást, hogy a földön egymás mellett állva mindenki elégedett legyen.
*Réka filozofál metaforákkal*

71. Ha a boldogság lenne a nemzeti fizetőeszköz, milyen munka tenne gazdaggá? 

Csapongó ember vagyok, ezért minden nap más. Már régen tervezem, hogy szerveznék egy nagytakarítást a metróban, természetesen önkéntes alapon. Ez boldoggá tenne. Amúgy nem tudom... Fiatal vagyok még ehhez, úgy érzem.

0 megjegyzés: