Köszönöm Február!

12:00 , , , 16 Hozzászólások

Ebben az évben szeretnék pozitívan gondolkodni. Az elmúlt időszakban úgy érzem, a konstans rosszkedvem miatt nem tudtam élvezni az életet és megragadni a pillanatot. Idén, hogy könnyebben meglássam a "napos oldalt" kitűztem magamnak célul, hogy vezessek egy "Köszönöm-sorozatot". Ennek jegyében megpróbálok a hónap minden napján feljegyezni valami jót, különlegest, ami aznap történt velem, így minden cím alatt legalább 30 pont kell összegyűljön. Talán ez megakadályoz majd abban, hogy morcifejjel üljek a billentyűzet fölött és grincsként rontsam el az olvasók kedvét is bejegyzéseimmel.
Hálás vagyok februárban...:
  • +6 feliratkozónak és minden olvasónak :)
  • annak a két hölgyeménynek, akik hajlandóak voltak velem fagyoskodni a Deákon majdnem fél órán át :)
  • a Versatile Blogger awardért Natinak és Dórinak!
  • mindazoknak, akik megemlítettek bejegyzésükben vagy kitették a PPP bannerét :) 
  • az újabb OKTV-szünetért
  • volt művészettörténet tanárnőmnek, hogy segített a dolgozatban
  • az egyik egyetem művtöri tanszéki könyvtárosának, hogy beengedett (és egyéb illegális dolgokat csinálhattam :P)
  • hogy visszatért a Piratebay
  • a Mülleres szortimentfrissítésekért :)
  • napsütésért és jó időért! végre lekerült a nagykabát! :)
  • forró zuhanyokért :)
  • a meleg kádfürdőért
  • az OKTV-időszak végéért (egyelőre)
  • a tanáraimnak, hogy ilyen kitűnően és megértően kezelik a versenyidőszakom 
  • a felszedett pár zsírpárnáért, mert 1) jelzi, hogy egészséges vagyok, 2) motivál, hogy mozogjak
  • hogy meggyógyult a szemem... már csak pihentetni kéne. 
  • Rékának a sok-sok kedves szóért :)
  • hogy leadhattam a művészettörténet-faktot. nagyon nehéz volt pénteken fél ötig bent ülni. 
  • hogy ráakadtam újabb blogger-lelkitársamra, Ritára. még nem tud rólam, mert betoji elfoglalt vagyok kommentet hagyni. 
  • a kiadós tollaslabdázásért. nagyon rég nem tollasoztam, felüdülés volt, leizzadtam :)
  • a péntek délutáni pingpongért :D
  • az ötös töridogáért, amire alig tanultam. mármint köszönöm az ötöst és köszönöm, hogy nem volt nehéz :)
  • az ötös matekdogákért! magamnak? nem tudom...
Különleges volt februárban...:

Találkozni két régi ismerőssel, akiket évezredek óta nem láttam, és csapni egy csajos délutánt :)

Új dolgok, amiket kipróbáltam februárban:
  • automatából venni bérletet
  • legyet vadászni hajnali kettőkor
  • filozófia érettségi gondolatával eljátszani
  • érettségi- és felvételijelentkezést leadni
  • tértivevényes levelet feladni az iskolám helyett
  • egyedül kérelmet írni
  • ellógni egy tesiórát
  • átrendezni a szobám :)
  • elkezdeni a magyartételek kidolgozását
  • halasztani több dolgozatot
  • felforgatni mindent, hogy megtaláljak egy pólót (nem lett meg meglett :))
  • Múzeum-nap, azaz Szépmű, Nemzeti, és a Galéria végigjárása :)
  • Müller-leárazáson betárazni egy csomó körömlakkot
  • a FSzEK Budapest Gyűjteménye 
  • ... FSzEK-lift. megfejthetetlen találmány.
  • M3 pótlóbusz. jajj. (igen, ennyit járok a városba, hogy most találkoztam először a heringpartival hétvégén)
  • hardcore hajnalig tartó éjszakázás-parti. 12 napon át, egyhuzamban. 
  • Mistory - lesz poszt, ígérem, lógok a srácoknak egy visszajelzéssel.
  • Gorkij: Éjjeli menedékhely (Nemzeti Színház) - Törőcsik Mari! ♥
  • Gogol: A revizor (átdolgozva, Vígszínház)
  • Tenessee Williams: A vágy villamosa (Pesti Színház)
  • Visine szemcsepp
  • Olivia natural- rózsás fürdőpraliné
  • Nivea Body Milk extra száraz bőrre
  • Essence nail art remover ultrameggypálinkaszagú. olyan jó erősféle. 
  • Spar Party Mix rágcsálnivaló 
  • Candy Crush Soda Saga (nyeff)

Kedvenceim februárban:
  • burger kinges (lavazza) forrócsoki :)
  • Sparos farsangi fánk 
  • pomelo, narancs és gránátalma
  • baconbe csavart busa és wokos zöldségek, petrezselymes krumpli :)
  • trio pizza, amikor nincs időd hazamenni enni :)
  • Lush- Prince Charming tusfürdő
  • Lush- Baked Alaska Snowball szappan
  • Lush- American Cream kondicionáló
  • Christina Aguilera - Secret Potion
  • Garnier BB krém (olajmentes)
  • L'oreál Elseve Huilé izéfrancia selymesítő olaj vagy mi :)
  • Miss Sporty Metal Flip 4051 -igazán különleges lakk, amit szerintem nagyon-nagyon sokat fogok használni!
  • hőérzékeny essence-körömlakkok :)
  • a lazulós pénteki napok, amikor egyetlen értelmes órám sincs, de kimozdít a négy fal közül :)

Kedvenc blogposztjaim februárban:
Nagyon örülök, hogy tudtalak inspirálni az előző kis suta próbálkozásommal :) meg kell mondjam, a te bejegyzésed sokkal jobban tetszik, mint a saját kis szárnypróbálgatásom!
Minden nap végén egy érdekes, gondolkodtató vagy csak könnyed kérdés várja az olvasókat. Szeretem, mert formálja a közösséget, nézeteinket és mindig olvasok valami újat :)
Egyik óraközi szünetben olvastam a cikket, amit már reggel lementettem, hogy napközben szórakoztasson... megvolt a hatás. Sokszor felkacagtam a telefon képernyőjéről (ilyenkor hülyének néztek) és keserédesen konstatáltam, hogy igen, az egyetem az utolsó esélyem.
Egyik legjobb kritika a Szürke 50-ről, mert még én, aki nem láttam, nem olvastam is értem miről van szó. Azaz inkább miről nincs.
Beszereztem a saját kis ricinusos fiolám, kezdődhet a móka!:D
Egyik legjobb valentin-napi szösszenet :)
Kiegészíteném azzal, hogy a legtöbb felsorolt app a fotografikus memóriával rendelkezőknek és a feledékenyeknek is jól beválik :) általam tesztelt :)
Egyik kedvenc könyvem a katedrális, jó volt hallani, hogy mások is olvasták. Mindenkinek csak ajánlani tudom!:)
Ha elfogy a készletem, tuti nem veszem újra, inkább otthon boszorkánykonyházom!:)
Most pont erre volt szükségem, teljesen feltöltődtem már csak a poszt olvasásától is! Vissza fogok nézni, hogy emlékeztessem magam ezekre az egyszerű dolgokra időről időre :)
Első megállapítás, /ami tény/: imádom, amit csinálsz! Ahogy megmozgatsz minket, kreatív, kedves és segítőkész vagy. A Napzárták nem véletlenül kerültek fel a listára. Az, ahogy elintézted a Névtelent, irigylésre méltó, én magam nem tudtam megküzdeni vele, mikor "szerencsém" volt hozzá. Tudom, mennyire rossz a negatív kritika, de még rosszabb a személyeskedés. Egyet lehet tenni, nem veszed magadra. Ez a te felületed, azt csinálsz, amihez kedved van. Ha nagyon erősködik, akkor pedig ilyen poszttal kell elküldeni a ****-be. Szép volt Szilvi, további jó blogolást, mert nem vagyok egyedül, aki követi és imádja a munkád :)
Majdnem minden szavával egyetértek. Viszont sok olyan blogot ismerek, akik nem népszerűek, újak és letisztultak, igényes és különleges tartalommal. Nem kell és nem szabad elveszteni a hitet a bloggerekben. Sokan pár üres percüket szeretnék a bloggal kitölteni, de a legtöbb ilyen próbálkozás tiszavirág-életű. Sajnos elkedvtelenedésükkel az "írók" nem törlik a blogot, hanem hagyják üresen állni, hogy foglalja az URL-t. A cikk tökéletesen összefoglalja a mai trendeket és problémákat, érdemes elolvasni.
Hasznos írás, most nekem különösképpen aktuális is, egyetem és az első fizetett munkám előtt. Szeretem a kreatív megoldásokat minden téren, az önéletrajzom pedig ilyen módon tudja leginkább közvetíteni személiségem :)
Kiléptünk a Vízöntő jegyéből, ezért aktuálisnak találtam ezt a bejegyzést is belevenni a kedvencek közé. Minden szava igaz rám is, a stílus, a tartalom mind tükrözik az igazi vízöntők személyiségét.
"Amikor már kezdem azt hinni, hogy tiszta őrült nőszemély vagyok, a kezembe kerül egy Vízöntő jellemzés, és megbizonyosodom róla, hogy tényleg az vagyok. Mégis elégedetten dőlök hátra, és teszem fel a kezem, jah kérem, reklamációt a pénztártól való távozás után nem fogadunk el, nem én tehetek róla, én bizony nem kértem, hogy Vízöntő lehessek. De ha már így alakult, akkor Vízöntő létemet nem adnám oda semmi pénzért sem. Boldog vagyok én így, a többi kis dilinyóssal együtt, akik a világon szaladgálnak. Méghozzá ellenőrizetlenül."

Legboldogabb posztom februárban:

Valószínűleg ez :)

Jó cselekedeteim februárban:
  • meghívtam a lányokat egy-egy kakaóra :)
  • elküldtem egy osztálytársamnak a művtöri érettségi szóbeli tételeit
  • segítettem nevét még most sem vállaló barátnőmnek összeszedni egy angoltételt
  • segítettem a matekháziban. többször. what.? ez hogyan következett be?
Itthonülős hónapom volt, na :D Két hetet a 4-ből hermetikusan elszigetelve töltöttem. Azért még dolgozom ezen a ponton, nem hagyom ennyiben.

A legszebb ajándék februárban:

Márai Sándor: Füves könyv, Orsikámtól :)

Februári események, melyek boldoggá tettek: 

Eddie Redmayne BAFTA- és Oscar-díja.
A Grimmet behívták 5. évadra!:)
Florence and the Machine és Passenger is jön Szigetre! :) nekik kiemelten örülök, mert szerepeltek a kívánságlistámon. Már csak én kéne ott legyek...

Amit néztem, olvastam, hallgattam, játszottam februárban:
  • Füves könyv (Márai Sándor)
  • Angyalvér (Nalini Singh) - no comment
  • Pollack Mihály, Lotz Károly, Than Mór, A profán történeti festészet Bécsben és Pest-Budán a 19. század első felében, A Magyar Nemzeti Múzeum története - jejj, OKTV-szezon!
  • Once upon a time - 11 rész - oh, Captain Hook! ^^
  • 2 Broke Girls - 4 rész
  • Grimm - 3 rész -új kedvenc sorozatot avatok!
  • Supernatural - 3 rész
  • The Flash - 3 rész
  • Forever - 3 rész
  • Man Seeking Woman - 3 rész
  • Maroon 5 - V, Overexposed
  • Ed Sheeran - +
  • Imagine Dragons - Night Visions, Smoke and Mirrors
  • Of Monsters and Men - My head is an animal
  • Florence and the Machine - Ceremonials
  • Fall Out Boy - American Beauty //American Psycho
  • Taylor Swift - 1989 (szégyen, de fülbemászó)
  • Mumford and Sons - Babel
  • Hozier - Hozier
  • Februári kedvenceim
  • Candy Crush Saga, Candy Crush Soda Saga 
A tanulás/olvasás közben sok zenét hallgattam, általában egész albumokat listázva, keverve.

Februári "LOL"

nice cage disney face swap
forrás
pocahontas nic cage disney face swap

disney face swap sloth

THIS. Hamár Disney-hónap :D

forrás

Amik inspiráltak februárban:

forrás
forrás
forrás
A kávé mindig vigasztal és felébreszt. Legjobb barát forever. 

forrás
forrás

Februári pillanataim:


Január 27-én volt a születésnapom, de az OKTV miatt még nem pihenhettem. Ezért is rendeztük az ünneplést kábé három részletben: előtte vasárnap, a napján és februárban. Természetesen nem kell nagy dolgokra gondolni, nem kaptam kincstárat háromszor, de mindegyik napnak megvolt a hangulata. Még mindig annak a híve vagyok, hogy egy ajándék anyagi értéke nem számít, amíg van gondolat, emlék vagy bármi személyes mögötte. Nagyon örültem a plüssvirágnak, amit kaptam, mert elsős korom óta olyat szerettem volna ballagásra, de mivel eddig nem ballagtam, ez is elmaradt. Gondolhatjátok mekkora meglepetés volt! :)
Az itthoni tortám házi készítésű volt, a tavaly jól bevált receptet tökéletesítettük anyukámmal :) A titka, hogy egy krátersüti alapra csokis bevonót csorgatunk majd tejszínhabbal tálaljuk, hogy még puhább legyen. Igen, felszedtem utána pár dekát, de már csak a látványától is összecsordul a nyál a számban!


Apropó OKTV. Hál' Istennek a nyelvtannal még januárban végeztem (még jó, akkor volt a határidő), de egy hét pihenő után készülhettem a művészettörténetre. Ez volt a múzeumtúrás időszak: megnéztem anyukámmal a Rembrandtot (ami inkább volt össz holland barokk, mint Rembrandt), művészettörténet tanárnőmmel a Galériában a 19. század első felének művészetét, a 20. századi kiállítást, amit most rendeztek át és a Magyar Nemzeti Múzeumban állandó vendég lettem. Ezutóbbiról írtam ugyanis a 10 oldalas rövidke dolgozatom. Pontosabban Than Mór és Lotz Károly freskóiról a lépcsőházban. Amikor sok év után először felmentem a lépcsőházba elakadt a szavam: annyi színes, aranyos festmény! Hogy fogok erről írni? Végülis időhiányban nem tudtam kiteljesedni, szívesen írtam volna 15 oldalt is.
A montázs saját képekből áll, felülről, balról: Honszeretet, Széchenyi és a Múzeum alapítása, "Korunk" nagyjai (Petőfi, Kossuth, Széchenyi, Deák, Wesselényi...), Jövőbe vetett hit, Táltos mondákat mesél az ősmagyaroknak, A hunok kirajzása Asiaból, Árpád földművelésre tanítja a népet, Vajk megkeresztelése, Szent István iskolát alapít, Gazdagság és testi jólét, A Művészet diadala, Szellemi jólét, I. Béla a frissen vert pénzt vizsgálja, IV. Béla a tatárjárás után összegyűjti a magyarokat.




A szülinapi bulim a Mistory béta tesztje volt. Fagyoskodtunk picit a Deákon és környékén, de összességében nagyon jól éreztem magam :D A 10-12 meghívottból végül hárman voltunk, de azt mondom, jobb volt így, sokkal egységesebbek voltunk. Miután átfáztunk, beültünk az Astorián a burgerbe, ahol 150 az isteni forrócsoki. Mindannyian repetáztunk :)
Aztán vissza kellett rázódni az iskolai létbe. Matekból sokkal többet gyakoroltam, ami nagy eredmény, mert soha nem volt a szívem csücske. Pomelománia!
Anyukám megcsillogtatta szakácstehetségét, a baconbe csavart busát és petrezselymes krumplit nagyon eltalálta, ez a hónap ebédje :)
A szobámat átrendeztem és "fészket raktam". Jobb a közérzetem, sokkal otthonosabbnak érzem a kis vackom.


Kikiálthatom a Februáromat kultúrhónapnak. Ennyit ilyen rövid idő alatt még nem jártam könyvtárban, múzeumban és színházban. Ja, és nem olvastam még ennyi szakszöveget sem.

Apropó! Amióta utoljára kint volt a felmérés a honlapon, igencsak megszaporodott az állandó olvasótábor, ezért újra kiteszem a kérdőívet Hozzátok. Elérhető itt, valamint az oldalsávban:


Remélem, nektek is hasonlóan jól telt a február. Ti miért vagytok hálásak? Volt valamilyen különleges alkalmatok?:)



<<  Köszönöm! 2015. január


        

16 megjegyzés:

  1. Tudom hogy ez még csak a második, de annyira imádom ezt a posztsorozatot. Mint sokan, én is hajlamos vagyok nem észrevenni az apró örömöket a hétköznapokban és szeretem olvasni hogy másoknak mennyire jól megy ez. Gyakorolom kellene.
    Ráadásul annyira szelektív a memóriám, hogy meg nem tudnám mondani minek örültem februárban, arra sem emlékszem tegnap mi volt az ebéd :D Szóval most ezentúl minden apróságot leírok ami örömet okoz, és jó lesz visszanézni. Köszönöm az említést (megint) és Taylor Swift valamit jól csinál, be kell ismernünk... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy tetszik :)
      Bennem is valami hasonló gondolat motoszkált, mikor belekezdtem ebbe. Általában én sem emlékszem még a pár perccel ezelőtti beszélgetésekre sem. Aztán azt hiszem, Szilvinél jött egy olyan napi kérdés, hogy minek örültem legjobban ma. Én meg ültem a gép előtt és halvány lila fogalmam sem volt, mi történt aznap. Aztán ez a dilemma elkezdett egyre többször felmerülni bennem, ez szülte a sorozatot :)
      Azóta sem javult a memóriám, főleg nem a rohanásban, szóval minden füzetem szélén vannak kis behajtott fülek napi jó dolgokkal, tenyeremen mindig van valami macskakaparás, és mikor hazaérek, beiktattam a menetrendbe, hogy leülök és összeszedek néhány pozitív dolgot.
      Az említés pedig járt, mert tényleg nagyon jól sikerült az a bejegyzés. Meg a többi is, de ezen konkrétan nevettem és sírtam egyszerre :)

      Törlés
  2. Szerintem is jó hogy te is összefoglalod a jó dolgokat havi szinten (: Később ha netán vissza keresnél valamit,vagy visszaolvasnád,legalább a sok jóra fogsz emlékezni és ez idővel segít átlendíteni a rossz emlékeken (:
    Én is ebben az évben határoztam el,hogy pozitív leszek és januártól írom is rendesen a pozitív hó végi összegzéseket (:

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez volt másik indok. Hónap végére mindig "bedepiztem" és év végére már az élettől is elment a kedvem. Szóval ha rossz passzban vagyok, visszaolvasom ezeket, és rájövök, hogy azért mégsem vagyok szerencsétlen :) Meg így úgy tűnik, mintha valójában csinálnék is valamit (nem csak kockulnék és sorozatoznék).

      Törlés
    2. Egyetértünk (: Mondjuk a kockulás és sorozatozás is valami :D Mivel kockulsz?

      Törlés
    3. Régebben LOLoztam, Smiteoztam, picit konyítok a Skyrimhez, de a gépem már egyiket sem viszi :c most a régi dos-os játékokra vagyok rákattanva :D

      Törlés
    4. A LOL-t ismerem,de nem kedvelem annyira, viszont a Skyrim az állat lett *-* Kétszer vittem végig a fő küldit,aztán mellék küldiztem is.. csak annyi kiegészítője van,és a fele magyarosítva,a fele nincs.. Szóval szívás =(

      S mit takarnak a régi játékok? :D Én amire rápörögtem az a Dragon Age- irtam régebben játék leírást is blogon :D

      Törlés
    5. A LOLt azért szerettem, mert haverokkal lehetett kockulni rajta all day all night :D A Smite meg ennek analógiájára épül, csak istenekkel és "3D"-ben. A Skyrimet el se indította a gépem (khm. kalózverzió), amit nagyon sajnálok, helyette gameplayeket sasolok néha twichen, néha youtube-on. A felsorolásból kifelejtettem az egyik nagy kedvencet, az Assasin's Creedet, amiből találtam olyan cracket, ami minimál laggal fut! :D
      Régi játékokon a Supermariot, a Pacmant meg a Tetrist értettem, mert ezek nem szippantanak be és képes vagyok miattuk fél óra után a gépet falhoz vágni, szóval motiválnak :D
      A Dragon Age-ről még nem hallottam, megkeresem a bejegyzésed!

      Törlés
  3. Hát ez egy nagyon aranyos poszt volt, és nagyon örülök, hogy két bejegyzésem is tetszett! *.* Nagyon boldoggá tettél vele. ^^ És jó mulatást a ricinusolajjal! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tegnap megejtettem a hajpakolós délutánt és tényleg csodákat művel! a cikkedből okulva én kétszer körbetekertem a fejem fóliával és ráhúztam egy zacskót, csak erre jött a sapka... a pólóm nyakán kívül nem lett maszatos semmi :) btw, örülök, hogy örülsz :D

      Törlés
  4. Uhh, egyik legkedvencebb poszt!!! Annyira jó olvasni és végre ilyen hosszan!!! Alig várom a többit! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon örülök, hogy tetszik ^^ ha már nem sok posztra van időm, legalább ami van, legyen tisztességes :D

      Törlés
  5. Hé, én vérbeli Swiftiként kikérem azt, hogy Taylor ciki :) Én imádom őt. Nagyon tetszik a posztod. Valahogy én is úgy vagyok vele mostanában, hogy igyekszem a napos oldalt választani. Jó lett a kis szöszenet. Eddie nevéről beugrott, hogy le van töltve az idei összes amerikai Oscar-jelölt, csak meg kéne nézni, de még sikerült eljutnom idáig. Kicsit rendbe kell szednem a beosztásom. Kitartást és túlélést! ;) Mert magamnak is ezt mondom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem cikiiii... csak manapság egybeforrt a neve a szakítós számokkal és egyfajta pejoratív visszhangot kelt, amit sajnálok. Nekem speciel semmi bajom nincs Taylorral c:
      Örülök, hogy tetszik a bejegyzés :) Én még megpróbálom moziban elérni a jelölteket, de minden a Szürke 5-nel van tele, ahelyett, hogy a jó filmeket adnák tovább... Sok sikert a derűlátásban :)

      Törlés
  6. Hú. nagyon lassan olvastam el a bejegyzést, mert állandóan megnyitottam azokat amikre hivatkoztál, és belefeledkeztem (asszem feltűnt, mert posztoltam is egyik kedvenc bloggeinám bejegyzését amiről valamiért lemaradtam ... pont azért amiért ezt a bejegyzést is egy héttel azután olvasom, hogy kikerült :) )
    Köszönöm!! És ne hasonlítgasd, nekem tetszik a tiéd is, jó tartalmas és boldogság olvasni! Szóval Örülök!! :D
    Nekem is elég kultúrra sikerül a hónap, de azért közel sem ennyire mint neked :) Tiszteletem a tanulás iránti kitartásodért! Még mindig!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy találtál csemegét :) Igazából én is így voltam, mikor gyűjtögettem a kedvenceket: "még ezt is, még ezt is... nem lesz ez sok? Nem baj, mindegyik nagyon tetszik!"
      Nincs mit, nem volt szándékomban hasonlítgatni, de tény, hogy tetszik a habosított verzió :)
      Próbálok kitartani, de mint a mellékelt ábra is mutatja, nem igazán megy :D Mindenesetre "Az egyetemre és tovább!", ez a cél :)

      Törlés