Chocolate Book Tag

forrás
Mostanában két nagy kedvencem van: a könyvek és a csoki. Ez utóbbiról igyekszem leszokni, vagy legalábbis mérsékelni a fogyasztást, olvasni viszont sokkal többet szeretnék a jövőben.
Tudom, hogy az oldalsávban már pipálva van a Reading Challenge-nél a dráma, szerettem is volna hozni, de csak ilyen rövid szösszenetre van időm, mert a dolgok felgyorsultak és én még nem pörgök velük. Szóval, ez valamiféle kárpótlás :)
A taget itt találtam, köszönet a fordításért!

Étcsokoládé - egy "sötét" könyv

Életem eddig olvasott legsötétebb könyve Orwelltől az 1984 volt. Szerintem nem is kell magyaráznom, miért, hiszen ez egy disztópia, ami egy negatív jövőképet fest az olvasó elé. De még mennyire negatívat!
Ha kevésbé egyértelműen sötét könyvet kéne mondanom, John Steinbecktől az Egerek és embereket említeném. Az egész sunshine, happiness köntösébe bújtatott tragédia és mélység. Engem kikésztett lelkileg. Főleg a vége.
Ha sötét, mint dark könyvet kell megnevezni, akkor pedig ott a drága Angyalvér, amit soha többet nem veszek a kezembe.

Fehér csokoládé - egy vidám könyv

Igazán vidám könyv olvasásában már egy jó ideje nem volt részem.
Az első, ami így hirtelen eszembe jut és tényleg felderített, az a Különös házasság Mikszáth Kálmántól. Könnyed történet, amibe bele van bújtatva a társadalomkritika. Szövevényes, fordulatos, vicces és szórakoztató :)

Tejcsokoládé - egy népszerű könyv, amit nagyon el akarsz olvasni

Rainbow Rowelltől a Fangirl. Mindenhol az írónő nevét látom, ezért elkezdett érdekelni a munkássága és ez a könyve fogott meg igazán. Ma reggel töltöttem le, szerintem érettségi után pár napa alatt kivégzem.

Csokoládé, aminek karamella van a közepén - egy könyv, ami ellágyított

Nem szeretem magam ismételni, de azok a könyvek hatottak rám leginkább, amelyek a "toplistámon" szerepelnek. A leginkább ellágyító, megható könyv számomra Fehér Klárától a Bezzeg az én időmben. Talán az első könyv, amit újraolvastam és megsirattam. Én.. nem tudok mit mondani, minden kamasznak/fiatalnak ajánlom.

Ostyamentes KitKat - egy könyv, ami meglepett téged

Suzanne Collinstól Az éhezők viadala. A filmet láttam előbb, s amiatt rögtön belekezdtem a könyvbe is. Valójában a film se tetszett már annyira, sokkal inkább a zenéje (Safe and Sound) és az, hogy a barátaim rajongtak érte. Hogy én se maradjak ki a csoportos mániából, elkezdtem olvasni gépen, aztán a fotópályázatos nyereménykuponom végül erre költöttem el - és megbántam. Pörgős, önmarcangolós, izgalmas, lehengerlő és mély könyvet vártam... Nem tudom, mit kaptam. Szeretném újraolvasni angolul, hátha.

forrás
Snikers - egy könyv, amiért megőrülsz (you're going nuts about)

Ez nálam mindig az aktuálisan olvasott könyv vagy könyvek, hisz velük friss az élményem. Jelenleg James Dashnertől Az útvesztőt és Anna Gavaldától a Csak azt szeretném, ha valaki várna rám valaholt olvasom szórakozásképp, mindkettőt imádom! (Utóbbit jobban.)
Egyébként még mindig életem egyik legjobb olvasott könyvének tartom az Egy tiszta nőt Thomas Hardytól.

Forrócsoki tejszínhabbal és pillecukorral - egy könyv, amit bármikor újraolvasol

Ahogy az előző pontban is említettem, örök kedvenc az Egy tiszta nő, ezt képes lennék akárhányszor újraolvasni. Másik ilyen az Állatfarm George Orwelltől, ami rövid terjedelme ellenére még mindig tartogat új értelmezési lehetőséget és felfedezetlen eldugott utalásokat a számomra. Hangulattól függ, épp mit veszek észre, mi domborodik ki olvasása közben és ez... csodálatos.

Bonbon - Egy sorozat, aminek olyan tulajdonságai vannak, amiket sokféle olvasó szerethet

Nem sok sorozatot olvastam... Ide mindenki a Harry Pottert írhatja /gondolom én/, de nekem ez kimaradt az életemből. Hirtelen nem tudok olyat mondani, amit olvastam is teljes terjedelmében és többféle olvasót is leköthetne. Talán a Gyűrűk ura és a Mercy Falls farkasai-trilógia. Fogalmam nincs :D

Ha olvastátok a bejegyzést, kérlek, töltsétek ki a taget ti is kommentben vagy a blogotokon! Kíváncsi vagyok a ti édességeitekre :)

        

0 megjegyzés: