60 perc. Szabadulsz?

Hudini edisön


Már rég gondolkodtam azon, hogy ki kéne próbálni a szabadulós játékok egyikét... valahogy azonban sose jutottam el addig, hogy rá is vegyem magam (és nekiálljak rágni barátok fülét, hogy jöjjenek). Így maradt annyiban, hogy amikor megláttam egy-egy plakátját, akkor átsuhant a fejemen: 'hmm menni kéne'. Egészen múlt szerdáig, mikor egy barátom szülinapja alkalmából befizetett néhányunkat Houdini-szeánszára. Örültem, hogy végre itt az alkalom kipróbálni!

Az elején elmondták nekünk a szabályokat, mely szerint bizonyos jellel ellátott tárgyakhoz nem szabad nyúlni, mert nem a játék részét képezik. Majd beavattak az alapsztoriba, amit nem akarok senkinek lelőni előre hátha kedvetek támad menni (a poszt ellenére). Annyit azért megjegyzek, hogy szellemes, természetfelettis, de aki félősebb annak sem kell aggódnia. Kaptunk egy walkie-talkie-t, "ha kérdésünk lenne, bátran kérdezzünk" felkiáltással, és egy stoppert időmérésre. Ezek után a srác, beavatott minket ama kedves apróságba, hogy mellesleg (szigorúan csak zárójelben) a legnehezebb pályára jelentkeztünk és csak 8-10%-a jut ki a csapatoknak, ám azok is segítséggel csak! Segítség nélkül eddig 5 csapat jutott ki... hát nem tudom, hogy ez inspiráció akart-e lenni, mert ha igen hááát nem jött be.
Szóval köszike a biztatást! -.-'

image

SPOILER ALERT!!! 

-tovább nem tudok írni, anélkül, hogy belemennék a részletekbe, sorry :/

image

Bementünk, és ránk zárták az ajtót, indult a stopper. Oldalt ouija tábla, rajta levél, egy kártyalap, lámpa, plusz tollak és lapok az "okosságok" feljegyzéséhez. Hát, először fogalmunk nem volt, hogy honnan kezdjük el, végül találtunk egy rakat információt amivel elakadtunk, mert nem tudtuk sorba rendezni. Az anagrammák megoldása Rékának kb. fél perc volt, így azzal nem akadt probléma. Összekapcsolódó jeleket is találtunk , majd fél óra szenvedés után rájöttünk, hogyan tovább (nem, segítséget nem kértünk csakazértse). Azonban a "játékmester" téves tájékoztatásának köszönhetően újra elakadtunk, mert közölte, hogy tilos a sakktáblához nyúlni, mert a bábuk rögzítve vannak (elfelejtette közölni, hogy nem mind...). De a végleges csőd akkor jött el, amikor a széflakatot nem sikerült kinyitnunk és 15 percünk volt hátra mindössze. Ekkor kértünk segítséget, csakhogy hiába mondta el a srác hússzor ugyanazt (nem vagyunk gyépések boccs, nem ezzel van a baj!), nem lehetett kinyitni. Idő vége, bejön, éééés neki se sikerült kinyitni a lakatot. Hát no comment. Elmondta, hogy a sakktáblán a bábukkal lólépésben kellett volna lépni. Minddel. És miért? Mert forogtak egyszer és ők léptek először (a huszárok). Persze ebből automatikusan jön, hogy minden bábu huszár... És hiába félbehagyott a játék (amit bárhol félbe lehet hagyni) mindenképp a fehér kezd. Sakkozott már valaha? Megtudtuk, mi után mi jött volna, lefotózott minket és kész vége. Kifizettük (hát szerintem enyhén túl van árazva) és mehettünk.

 
 

Ennyit az olyan izgalmasnak tűnő szabadulós játékról. Jól van, nem kell általánosítani. Azonban le kell szögezni, hogy nem csak a hiányos tájékoztatáson múlt, hogy nem jutottunk ki, hanem önmagában a pálya felépítése nem következetes és egyértelmű (valamint a lakatok minősége hagy némi kívánnivalót maga után). Azért nem hiszem, hogy minden pálya ilyen lenne, így várható még majd másikról poszt ;)

Hely: 8/10
Hangulat: 9/10
Feladatok: 5/10

Ajánljuk: csapatépítésre osztályoknak/haveroknak, "kötélidekekkel" rendelkezőknek, és azoknak, akik szeretik a félhomályt és az állott pinceszagot ;)

0 megjegyzés: