Alkonyat. Az abortuszellenes könyv és film. (Breaking dawn part 1)

16:19 , 0 Hozzászólások

Nagy és nehéz témába vágtam a fejszém. Nem a filmről nehéz beszélnem (bár nézni harci feladat volt), az embereknek nehéz jót tennem. Miért? Mert aki látta és utálja, vagy azóta megutálta az Alkonyat-tetralógiát és nem érti, miért írok erről dicsérően. Akik szeretik, azoknak meg nem fog tetszeni, hogy sok szempontból nem találom jó filmnek a Hajnalhasadást.
Sajnos a könyvet régen olvastam és akkor is csak kölcsön kaptam, így arról nem tudok beszélni.
Vágjuk inkább bele.

Betegségem alatt ágyhoz vagyok kötve, és hogy is feledhettem volna testi fájdalmaim, mintsem érzékeny lelkem és elpunyult agyam sebzésével. Miután behoztam Marvel-lemaradásom és a DW-val is haladtam, merészet gondoltam. Alkonyat? Alkonyat. Az utolsó két részét ennek sem láttam (a HP-nek se, de nem bánom. kövezzetek meg!:D), hát itt az ideje pótolni, ha már a tévében is adják.. Megpróbálok a címről beszélni minimális nyavajgással közben. 
Magyarul néztem. Ez volt az első gond, és e fölött nem tudok elsiklani. 
"A gyermekkor nem csak egy bizonyos korig tart, amely után a gyermek felhagy a gyermeki dolgokkal." A gyermekkor az a királyság, ahol a férfiakat fizetik azért, hogy félmeztelen felsőtestüket mutogassák...

Vissza kiakadásom tárgyához. Gyermek, kor, kor, gyermek, gyermek. Egy mondatban. Nem vagyok nyelvtannáci de, az vagyok de ez bántotta a fülem. Rögtön az első mondat. Utána meg egy ázott félmeztelen "tinédzser". Eyecandy? Nem ebben a filmben.
Alig kezdődött el a film, máris jön egy flashback. Csak azért, hogy véletlenül se álljon meg a film önmagában.

Esküvő, utazás, kivágandó időhúzás... Nászút. Here we go.
Tekintsünk el minden természetfelettitől a továbbiakban.
Az első alkalom fontosságának tökéletes érzékeltetése a szobát szétzúzó, erőteljes, fájdalmas együttlét, amit Bella átél. Eget rengető. Akár egy vámpírral vagy együtt, akár nem. ("most viszont már tök pipa vagyok!" -legalkalmasabb két szó az érzések kifejezésére)


*kiszúrva egy figyelmetlenség: 40:25-nél a szikláról leugrós rész elején Bellán van cipő, leérkezéskor nincs... apropó, miért nem csillog Eduárd? -egyelőre nincs miről írni és nem akarom elhúzni a posztot*

... ha az ember nem előrelátó, "könnyen" teherbe eshet.
"Esküdni mernék rá, hogy valami megmozdult a hasamban!"

Hál' Istennek, most jöhet az én részem. Azaz a lényeg.
Megtudod, hogy terhes vagy. Első a meghökkenés. Második a felháborodás, hogy mégis hogy történt, hisz nem tervezed. Harmadik pedig az elfogadás és a szeretet. 


*Réka félbeszakította az írást és elment valami kevésbé egyértelmű témát feszegetni*


0 megjegyzés: