Always and Forever

A jó dolgokhoz idő kell. Dr. Henry Morgannek pedig elég sok van: az örökkévalóság. Remélem, a sorozatot sem kaszálják el túl hamar.


Próbálok pártatlanul és objektíven írni, de meg kell valljam: az újoncok közül a Forever nyerte el leginkább tetszésem.
A történet spoliermentesen egyszerű: Dr. Henry Morgan valami csuda folytán nem tud meghalni. Azaz. 1814-ben, mint hajóorvost, lelőtték és vízbe dobták. Meghalt, és újjáéledt. Azóta minden alkalommal, mikor meghal, végigpereg előtte élete, majd kibukkan a legközelebbi szabad, nagy vízből, meztelenül. ...És ez így megy már 200 éve.


Miért keltette fel az érdeklődésem? Nagyon jó kérdés. Nem tudtam, mire számítsak, azt hittem, valamiféle sci-fit fogunk kapni Dexterrel ötvözve. De mekkorát tévedtem!

Aki szereti lelőni a poénokat (csak a Pilotból és a második részből), CSAK az nézze meg a trailert:

Megpróbálok spoilerek és részelemzés nélkül rátérni a lényegre, kivesézni erős és gyengébb pontjait a sorozatnak. Főleg azért választom ezt a megoldást, mert szerintem mindenképp megéri belenézni legalább a Pilotba. Másrészt, mikor belekezdtem, lenyomtam egyben az addig kijött öt részt, szóval kicsit már egybefolynak a dolgok :)

Mit kínál a sorozat? Krimit, orvososdit (kórházi dráma? inkább Bones foltokban), sci-fit, rejtélyt, drámát, romantikát, történelmi visszatekintéseket. Mindent. 
Ez az egyik nagy előnye a szériának: mindenkit kiszolgál. Maga a történet nem újszerű, nem megtervezett, nem különleges és kidolgozott (mint a Breaking Bad, Sons of Anarchy, GoT, Sherlock). De. ! Mindazok mellett, hogy láttam már ezerszer jobb sorozatot, mégis kedvenceim közé emelkedett. 

Milyen a főszereplőnk? Ő Sherlock Holmes. Pontosítsunk: Holmes és Watson egy személyben. Orvosi tudása és rácsodálkozása a világra (meg az elbeszélő jelleg) is dr. John Watsonra utal, míg a dedukció, a hidegség és a kísérletezés "sherlocki tulajdonságok". Ja, és ne feledjük a brit akcentust! (oh, a fenébe a britekkel! legszívesebben fogadnék egy házi felolvasót, aki all day-all night Shakespeare-t citálna! ah.)

Történetünk szálai:
      • "Halhatatlan vagyok, de már szeretnék meghalni!" Végre egy feldolgozás, ahol a főszereplő nem lubickol az öröklétben. Főhősünk keresi a módját, hogy meghaljon. Mondhatni, a halál szakértője lett.
      • Mitől van ez az átok? Átok, áldás? Az okot is lehetne kutatni.
      • Henry eddigi élete. 200 év! Háború, szerelem, technika, orvoslás... Kimeríthetetlen.
      • A jelen. Kapcsolata a detektívnővel. Abe. Folyamatos halálának kezelése, elkerülése.
      • SPOILER ! /A titkos rajongó kiléte. Vajon tényleg olyan, mint Henry, vagy csak zsarolni szeretné?/
Az ember azt hinné, hogy ezeket csak a pilotban vezetik fel mézesmadzagnak, aztán már a második részben elhagynak ötből hármat. NEM. A második részben is folytatnak négyet! Amúgy, ha szigorúan vesszük csak lebutítva van 5 szálunk: ezek annyira sokrétűek és szétágazóak, hogy akár 10-15 felé is tudnám bontani úgy, hogy nem apróznám szét.

Na, ha már szétdicsértem, jöjjön a hidegzuhany: Mindez szép és jó, de a legnagyobb jóindulattal sem mondható eredetinek. A színészeknek és a belefektetett pénznek köszönheti, hogy életben maradt, és ismerhetjük.
- A Sherlock-line Sir Arthur Conan Doyle-os. DE. Esetünkben nem egy született zseniről van szó, hanem igenis megalapozott a nagy tudás és a gyors következtetés: 200 év áll hősünk mögött. Nem kapkod el semmit. Nincsen új a Nap alatt.
- Halhatatlanság. Napjainkban hemzseg a könyv- és filmpiac a halhatatlanok seregétől.
- Krimi, rejtély. /Spoiler/ a titkos rajongó olyan, mint a Pretty Little Liarsben -A. 
- A boncolós részek nem túl véresek, az erre éhezőket nem elégíti ki.

A detektívnéni. Nem kedvelem. Még a nevét sem jegyeztem meg hat rész után sem. Se nem okos, se nem összeszedett, se se se. Filler karakter, aki kell a főhős mellé, hogy az kibontakozhasson. Cserébe magát is főszereplőnek tekintheti a színész, aki eljátssza az érdektelen semmit (lásd: Clara a Doctor Who-ban /bár Capaldi mellé nem kell támasz/, a Pincérnő a Scorpionban). Remélem nem fogják összehozni őket, mert akkor kiverem a hisztit.

Lucas. Elsuhanhatnék felette, de nem teszem. Az írók a tipikus baleknak akarják feltüntetni, pedig koránt sem az. Dr. Morgan mellett érezzük visszataszítóan kicsinyesnek. Többet később.

Alant, a teljesen releváns gif alatt spoiler-szekció kezdődik és a következő képig tart. Aki nem látta még, és szeretné élvezni /mindenki szeretné élvezni! ezt élvezni kell!/, az görgessen lejjebb. Miért? Mert nem tudom itt befejezni az értékelést, de nem szeretném elrontani az örömötök.


SPOILER-zóna!

Remélem ide már csak azok merészkednek, akik látták a részt.

Imádtam a csavart Abe-bel. Olyan lehetőséget ragadtak meg az írók, amire nem is számítottam. Merészek. Szeretném, ha a kapcsolatukat és az irrelevanciát feszegetnék a szereplők közt (oké, már elkezdték a harmadik részben).

Szeretnék több visszatekintést. Oké, meglesz ez is :) Mondjuk úgy, be szeretném barangolni a kétszáz felölelt évet. Ezért is remélem, hogy nem fogják elkaszálni a sorozatot. Annyi, de annyi lehetőség van már most felvázolva!

Szeretnék többet megtudni Abigailről! Sokkal-sokkal többet. Végre nem egy nyálas lovestory, vagy legalábbis nem csöpögősen tálalták.

Visszatérve a Sherlock-másolat elméletemre. Ha minden igaz, a jelenben élő szereplők megfeleltethetők a BBC kreálta sorozat szereplőinek. Azért nem a könyveket veszem alapul, mert elsősorban nem azokból merít ihletet. Ezek szerint: Johnlock = Dr. Henry Morgan, ez nem kérdés. Nyomozónéni = Lestrade. Befejezetlen ügyek, nem alapos, a törvény embere. Lucas = Molly. Meg nem értettség, szétszórtság, kétbalkezesség, minimális rajongás. Ismeretlen rajongó = Prof. Moriarty (nem a könyvekhez hasonlítod Reeka!) Egyenrangú ellenség, mastermind, zaklató.
Apropó, a zene is elég hasonló a Sherlock instrumentális hátterére.

Szerintem értékeljünk! /Nem, nem most néztem Hollywood Hírügynökséget/



Értékelés:

Összemixelt stílusok: 5-6. 
Jogdíjsértési perhez közeli plágium: 1. Sherlock BBC.
Vérfaktor: 2/10. Nem mondanám nézhetetlennek.

Színészek: a legtöbben 8/10 /Ioan viszi a hátán a bagázst/, a detektívnő 5/10, és társa 2/10. 
Karakterek: 7/10. Lehetnének 8-9-esek is, ha nem lennének lopottak és kopottak. (ebből a 7-ből 5-öt Henry tesz ki)
Történet: 3/10 és 9/10. A 3 a sablonok összekovácsolása miatt, a 9 pedig a sokszínűség és a jó kohézió miatt.

Nézni vagy nem nézni? Mint elárultam, már behoztam az eddigi részeket. Számomra kielégítő ez a sorozat, legjobb az őszi újoncokból. Minden hibája és sablonsága ellenére imádom, szerintem ez át is ütött a kritikán. Számomra a kedvenc dolgaimat egyesíti egy sorozatba, szóval engem megnyertek. Mindenkinek ajánlom!

Mennyi időt jósolok a sorozatnak? Maximum 5 évet, 20-30 doboz hajfestéket és egy profi sminkest.

Ti belenéztetek már a sorozatba? Ha nem, ez alapján belefogtok? Mennyire tetszik a témája/témái?

4 megjegyzés:

  1. Persze hogy ezt is elkezdtem. Az első rész tetszett, remélem marad ilyen a színvonal.
    A Selfie is bejött, bár kicsit abszurd, de agyzsibbasztásnak tökéletes.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tudtam sorozatokat ajánlani! A Selfie tényleg inkább kikapcsolónak jó, a többi résznél már nem volt erőm, hogy a háttértartalmat kutassam...
      A Foreverhez meg mindenki hozzáfűzi az első rész után, hogy reméli, ilyen marad a színvonal :D

      Törlés
  2. Kedves Reeka!
    Nagyon örülök, hogy szembejött velem ez a bejegyzés a csoportban, mert egy nagyon jó sorozatot ajánlottál. El sem tudom képzelni, hogy én miért nem hallottam eddig róla, pedig mindig figyelemmel kísérem az újoncokat és belekezdek abba, ami megtetszik, de ez úgy látszik elkerülte a figyelmem. Mindenesetre jelenteni szeretném, hogy én is elkezdtem - mert nem nézek elég sorozatot, á, dehogy! -, és nagyon tetszett. Két epizódot le is daráltam, szerintem maradni fog a színvonal, de a főszereplő férfiért (és a humorért) már megéri nézni: jóképű, sármos és csodálatos a hangszíne. És az akcentus már csak hab a tortán! Egyelőre semmi kivetnivalót nem találtam benne, még a női karakter is tetszik, végre egy belevaló női főszereplő. A csavar Abe-bel zseniális, egyszerűen tátva maradt a szám, azonnal fangirl módba kapcsoltam tőle! Irtó édes az apa-fia kapcsolat, még ilyen körülmények között is.

    Tehát köszönöm, hogy megmutattad nekünk ezt a sorozatot, mert egy új kedvencem lett, szerintem.

    Ölel,
    Carlie

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Carlie!
      Köszönöm a hozzászólásod!:) Sajnos a sorozat hazánkban nem igazán ismert, én is az össz-újonclistát nézegetve akadtam rá. Nekem is elég sok sorozatom fut, de úgy vagyok, hogy elsőként mindig a Forevert nézem meg, ha kijön (egy napon másik 3 sorozatommal...).
      Hát igen, azt már nem is mertem említeni, hogy nekem drága Ioan és a sorozatbeli karaktere is "bejövős". Legtöbbször azt tapasztalom, hogy az idősebb színészek a korosztályom szerint nem lehetnek jóképűek, mert "öregek". Ízlések és pofonok, ezért nem írtam bele a törzsszövegbe :)
      Hát igen, én speciel a visszaemlékezős részeken és az Abe-Henry lelkizős-pszichológiai jeleneteket fangirlingelem végig :D
      Örülök, hogy segíthettem! Ha még keresel (vagy nem keresel, de indirekt találni szeretnél) sorozatot, ajánlom az újoncokról szóló bejegyzésem: http://prettypointlessposts.blogspot.hu/2014/09/oszi-udvoskek-sorozatok.html
      Na meg persze az egész Series Sunday rovatot :)
      Jó böngészést és köszönöm, hogy itt jártál,

      Reeka

      Törlés