Haj-baj, avagy hajápolási rutinom

Miért baj a haj? Elég sok oka van..
Vékony szálú, gyorsan zsírosodó, könnyen hulló és töredezésre hajlamos sörénnyel rendelkezem. Semmi, azaz semmi formázás nem áll meg 10 percnél tovább rajta/benne. Nem mondanám tű egyenesnek, van valami formája, de saját életet él. Sok hajam van, de lelapul... mosás után viszont megfékezhetetlenül száll.

Ismerős? Részvétem.

Szóval ezzel a lobonccal nem könnyű az élet, ezért szeretném megmutatni, hogyan hozom tűrhető állapotba mosásról mosásra :)

csipet-csapat hajmentőim :)
 Igen, ennyire kevés hajápolót használok. Gyors poszt? Remélem... /sajnos idő híján vagyok/


Lush "New" korongsampon


Egyszerű és nagyszerű. Hogyan használom? Víz a tenyérre (és a hajra), kézbe veszem a korongot és mint egy szappant, dörzsölöm vele a tenyerem. Először én is néztem, hogy ebből hogy lesz sampon.. Mert oké, hogy habzik, de habbal hogyan mosok hajat? Egyszerűen :) Nagyon megszerettem ezt a kis fűszeres csodát, már május óta csak ezt használom... 55 grammjából kábé 20 fogyott el úgy, hogy hetente kétszer mosom fejemet (ha így nézzük, nem is olyan borsos az ára!). Kiegészíteném, hogy félhosszú hajamra 2-3 dörzsölés/öblítés szokott kelleni, nem elég az egy.
A tartót külön lehet venni hozzá, de mindenkinek szólok előre: nedves kézzel képtelenség kinyitni! + hátránya, hogy a nedves hab és sampon az aljára leülepszik. Fel lehet kaparni, de na.
Eredeti állapotában így néz ki:

A fahéj egy idő után horzsolta a tenyerem, ezért a hátulját szoktam használni (a haj is könnyen beleragad).
Illata? Mint minden Lush-terméknek: mesés! Már annak, aki szereti a fűszeres illatokat. Én nem tartozom a kedvelői közé, de mégis megszállottja lettem. 

Mi van benne?
Sodium Lauryl Sulfate (Sodium Lauryl Sulfate), Nettle and Peppermint Infusion (Urtica dioica and Mentha piperita), Perfume (Perfume), Glycerine, Nettle Absolute (Urtica dioica), Rosemary Absolute (Rosmarinus officinalis), Bay Oil (Pimenta racemosa), Clove Bud Oil (Eugenia caryopyllus), Cinnamon Leaf Oil (Cinnamomum zeylanicum), Cinnamal (*Cinnamal), Eugenol (*Eugenol), Benzyl Benzoate (*Benzyl Benzoate), Limonene (*Limonene), Linalool (*Linalool), Colour 73360 (Colour 73360), Cinnamon sticks (Cinnamomum cassia)

Miért választottam ezt? Miért vált be? 
Fejembe vettem, hogy megnövesztem a hajam. Úgy látszik, az agyam nincs összeköttetésben hajhagymáimmal, ugyanis nem akaródznak nőni, sőt egyre inkább hullanak. Világ életemben nem volt vállnál hosszabb érő hajam, édesanyám soha nem engedte megnöveszteni. Most kezembe akartam venni az irányítást... és nem megy. Nem állítom, hogy a sampon nem használ, mert minimálisan tényleg egészségesebb a hajtövem, de az túlzás, hogy növeszti. Mire jó még a sampon? Nyugtatja a fejbőröm. Tényleg. Nem tartom magamat érzékeny bőrűnek, de amióta ezt használom... jobbnak érzem a fejbőröm.
Zsíros hajra nagyon jó, bár kondicionáló nélkül még nekem is kicsit túlszárítja a hajam. Nagyon, nagyon zsíros fejbőrre és hajra ajánlom csak balzsam/kondic. nélkül!


Lush "American Cream" kondicionáló


Mindig csodáltam, hogy a többi nőnek hogyan lehet olyan finom illatú a haja. Drogériákban ugyanis sohasem futottam bele olyan balzsamba/samponba/kondicionálóba, aminek azt mondtam volna illatára, hogy "hmm, ez igen, ezt szeretném egész nap érzeni!" és ténylegesen bírta is volna tartani illatfelhőjét egy napon át.
És jött a Lush. Kedves, de kedvetlen barátnőm Lush-mániás, ő vitt bele ezen bűnökbe. Nem vagyok Lushatic /lush-fanatikus/, nem is az én árkategóriám, de egyszer-egyszer, mikor kényeztetésre vágyom, beszabadulok (és kijövök a legolcsóbb talált termékkel, vagy legtöbbször üres kézzel).
Szóval, megszagoltam ezt a ... a. Igen. Most is szagolgatom, a hajamon. Szóval édeskés illata van, milkshake-hez lehetne leginkább hasonlítani, de nem teljesen olyan. Vaníliás, de a többi összetevő harmóniájával ebből az egyszerű szagból egy egészen új illat alakul ki.
Miért imádom? Mert nem zsírosítja a hajam és nem nehezíti el. Tökéletesen kiegészíti a New korongsampont, így nem kell a fűszereket éreznem hajmosás után (:D) és nem is engedi teljesen kiszárítani a hajam. Az illata... az illata pedig hajmosás után akár két-három napig is kitart! Mmmm... Imádom!


Loreal Elseve hajvégápoló


Ennyi a neve? Nem tudom... Nem értek sajnos franciául, se szláv nyelveken, ezért nem tudok kellő felvilágosítást adni erről. Ha esetleg keresnétek talán Huilé extraordinaire lehet a megfelelő kulcsszó.
Imádom. Jó, Reeka mindent imád, ami illatos és puha. Ettől a hajam extra fényes, selymes, illatos és puha! Tökéletes hajvégápoló, nem nehezíti el, nem zsírosítja hajamat. 
Hogyan használom? A hátulján szegényes franciámmal kisilabizáltam, hogy 3-4 nyomásnyi kell egyszerre. Első körben kondicionáló előtt teszem hajvégeimre, hagyom picit állni, és leöblítem. Aztán mosás végeztével szárítás előtt ismét bekenem törölközőszáraz hajam, ekkor már nem mosom le, hanem ezzel szárítom meg loboncom. Nekem bevált :) Sokkal kevésbé hullik a hajam, nem töredezik és puha és selymes és... és :)


Ti mit szoktatok használni hajápolási rutinotokban? Van ötletetek, hogy növeszthetném meg a hajam? Minden válasznak örülök! :)



9 megjegyzés:

  1. Eddig nem szippantott be a Lush világa, de tudd meg, hogy utállak, mert már írom a listát a honlapról hogy mik kellenek. Basszus, ezek aranyból csinálják a cuccokat hogy ennyibe kerül?! :O :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ajjaj, úgy látszik ez a Lush-mánia az interneten keresztül is ragadós :D
      Nekem is szívfájdalmam, hogy aranyárban mérik az illatot. Legszívesebben felvásárolnám a készletüket, de most szigorúan elvonón vagyok ;)

      Törlés
    2. Ezért szeretem a karácsony utáni időszakot!Olyankor minden karácsonyi termék féláron van :))

      Törlés
  2. Nálam ez a szappan már kiesett az első összetevő az SLS miatt. És sajnos nagyon kritikus szemmel nézegetem az összetevőket, bár most talán megint kezd magához térni a hajam a hőhullámokból, egyszer szeretnék kipróbálni Lush termékeket, de az még nem most lesz. (És persze akkor is kritikus szemmel fogom nézni az összetevőket. :D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, tudom. Az SLS nálam is mumus, de ennél a samponnál szemet hunyok felette. Első adagom belőle, ha elfogy, nem hiszem, hogy ezt fogom újravenni. Az a baj a Lush hajápolási szekciójával, hogy legtöbb termékben van SLS... ki kell fogni, miben nincs. Testápolóiknál én a kakaóvajat sajnálom ugyanígy, annak hatása (bőrpír) sokkal látványosabb nálam.

      Törlés
  3. Mostanában nem látom Mirtill posztjait. MIért?
    Amúgy királyak ezek a cuccok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mirtill aka Blueberry kiszállt a blogból, ezért nem láthatod.
      örülök, hogy tetszenek :)

      Törlés
    2. Miért szállt ki?:O Jó páros voltatok..

      Törlés
    3. köszönjük, én is sajnálom kilépését... pontos indokot nem tudok, de az "időhiány" tökéletes fedőok.
      http://prettypointlessposts.blogspot.hu/2014/09/konnyes-bucsu.html

      Törlés