Karácsonyi tag


1. Kedvenc karácsonyi filmed?

Doctor Who 6x00. Mit értesz az alatt, hogy egy sorozat karácsonyi része nem tradicionális karácsonyi film? A legtöbb kábeltévés filmet, melyet minden télen levetítenek... unom. Reszkessetek betörők, Beethoven, Stuart Little (a Berény-képpel) valahogy nem fognak meg. Főleg nem századszorra. Mondhatnátok: ott a Holiday és a Love Actually! A Holiday-jel még ki vagyok egészen békülve, bár elég bugyutának gondolom a koncepcióját, de szívmelengetőnek bármikor elmegy. A Love Actually és társai (Valentin nap, Szilveszter, Húsvét meg mittoménmik), azaz a sok szálból minden összefut és kirajzolódik a kép... Nem szeretem őket. Nem a színészekkel van a baj, nem az elgondolással, valamiért kollektíve kiráz az ilyen rendezésű filmektől a hideg. Sorry Folks!

Hi Mattie!
2. Kedvenc karácsonyi szín?

Egyet nem tudnék választani. Szeretem az arany-piros és a piros-fenyőzöld kombinációkat :)

3. Szeretsz kiöltözni karácsonykor, vagy maradsz pizsiben?

Az szentesti vacsorához szeretek kiöltözni, főleg ha tág családi körben ünnepelünk. Amúgy szívem szerint egész nap pizsiben, mamuszban, kezemben kakaóval/kávéval mászkálnék a lakásban kómás fejjel.

4. Ha csak egy valakinek vehetnél ajándékot, ki lenne az?

Édesanyám. Tizensok évig csak ő, mint Jézuska hozott ajándékot, semmit sem várva cserébe... Megérdemli, hogy ő legyen az, akire először gondolok, és akit itt megnevezek. 

5. Este nyitod ki az ajándékot vagy reggel?

Kiskorom óta mindig este jött a Jézuska. Általában 7-8 óra körül szokott az angyalka csengetni (vagy betenni karácsonyi zenét, mert az angyalkák is haladnak a korral!), ilyenkor bemehetek a szobába és kibonthatom az ajándékot. Igazából ez kilenc éves koromig volt így, aztán anyukámmal leköltöztünk és a ceremónia feleslegessé vált (szerinte). Az esti ajándékozás hagyománya ettől függetlenül megmaradt.


6. Építettél már mézeskalácsházat? 

Nem volt még szerencsém. Anyukám nem sokat süt, főleg nem mézeskalácsot. Régebben (a költözés előtt) volt valamilyen hagyománya ennek is, de nem igazán tudom felidézni. Valószínűleg azért nem építhettem várat/házat, mert a kalácsokat már formázva sütöttük: csillagokból és angyalkákból nem állt meg a házikó :(

7. Mit szeretsz csinálni a karácsonyi szünetben?

Forrócsokit inni, nézni ki a párás-deres ablakon és örülni, hogy bent jó meleg van. Kint sétálni a hidegben, míg az orrom be nem fagy, és jégcsapok nem lógnak belőle. Sorozatokat nézni a paplanba bugyolálva. Hosszan aludni. Karácsonyfát díszíteni (leszedni nem). Ajándék sütiket ropogtatni (ha nem felejtem el megenni őket és nem jövök rá nyáron, hogy "basszus, ilyet is kaptam!"). Barátokkal találkozni és elmenni kávézókba beszélgetni a világ nagy dolgairól. Karácsonyi vásárokban sürögni-forogni.

8. Mit kérsz karácsonyra?

Erről már egy szép listát írtam a VKP keretein belül itt. Amit innen kifelejtettem: egy fejhallgató jól jönne. Meg egy csipet hó is 24.-re :)

9. Kedvenc karácsonyi illat?

Egyet itt sem tudok választani.
Szegfűszeg és narancs. Citrusfélék. Parázsló gyertyakanóc. Fahéj. Gyömbér. Sült alma. Forralt bor. Mézeskalács. Bejgli. Fenyő. Kakaópor. A friss hó illata (igen, szerintem van neki :)). Cukorkába mártott zöldalma. Pezsgő (ez már újév). 

10. Kedvenc karácsonyi étel?

Töltött káposzta, húsleves, kacsacomb sült almával és hagymás krumplival, ponty, pisztráng... PUDING! 


11. Mi a kedvenc karácsonyi emléked?

Hmm.. karácsonyokról nem sok emlékem maradt. Egy biztosan él bennem, bár nem tudom mennyire valós és mennyire szépítették meg az elrepült évek.
Talán 4-5 éves lehettem, biztosan bölcsis-ovis (de ha azt mondom három voltam, amit szentül hiszek, le fogtok hurrogni, hogy arra nem emlékezhetem). Arra emlékszem töredékeiben, hogy karácsony estén elmentünk apukámmal sétálni a neki térdig, nekem állig érő friss hóba. Nem mentünk messze, de tettünk egy kört a lakótelepen és nem igazán értettem, miért kóválygunk, de örültem, hogy kint lehettem. Amikor hazamentünk, kinyitottuk az ajtót, anyukám pisszegve csitított, hogy nehogy elijesszem a Jézuskát és az angyalkákat, mert épp most hozzák a karácsonyfát. Hallom a zenét? Akkor már hallottam. Láttam, ahogy a küszöb alatt sokszínű fény szökik ki az előszoba csempéjére és mozdulni sem mertem. Aztán egyszer csak meghallottam a csengőszót. Anyukám intett, hogy ez azt jelenti, be lehet menni... belopakodtunk. Nagy meglepetésemre egy óóóóriási karácsonyfa állt a szobában alatta ajándékokkal.
Nem nagyon emlékszem más karácsonyra, s ez sem biztos, hogy szóról szóra így történt. Bennem így hagyott nyomot :)

12. Kedvenc karácsonyi ajándékod? 

Nincs kedvenc, nem is lesz. Minden ajándéknak örülök (na jó, ez nem igaz), minden ajándék, amit úgy adnak, hogy kiválasztásánál-elkészítésénél gondoltak rám, egyformán fontos nekem.

13. Van saját karácsonyi hagyományod?

Az elmúlt évek karácsonyai elég zűrösek és sokszínűek voltak, ezért nincs kiforrott hagyomány, azt hiszem. Viszont nagyra értékelem ezeket, szerintem egy rituálénak nagyon jó összetartóereje van a családokban, baráti körökben.

14. Milyen dísz kerül a karácsonyfád csúcsára?

Csúcsdísz :D Vagy egy egyszerű ezüst színű kúpszerű test, vagy egy vörös gömbre állított kúp. WHAT. Mióta nem tudok leírni normálisan egy csúcsdíszt? Maradjunk annyiban, hogy a feljebb említett zűrös karácsonyok miatt nem igen került a fánk tetejére dísz.

15. Mi volt a legőrültebb/legvadabb ajándékkívánságod gyerekként, amit sosem kaptál meg?

Szerettem volna egy beszélő babát. Ez vadnak számít? Olyan babát szerettem volna, amelyik kvázi él: válaszol a kérdéseimre, beszélget a többi babámmal, éli világát. Chucky, a gyilkos baba megnézése után nem kívánok többet ilyet :P
/tegyük hozzá, kaptam egy beszélő babát, de nagy csalódás volt, mikor beakadt a lemez és nem tudott újat mondani, csak hogy fésüljem meg.../

16. Volt már részed igazi fehér karácsonyban? 

Olyan fiatal nem vagyok, hogy ne lett volna :D Legutóbb talán 3-4 éve volt Pesten is hóesés Szentestén.
Fogadjátok szeretettel:


17. Általában hol töltöd az ünnepeket?

Tizenhét évi átlagot vonva... legtöbbször Pesten. Aztán következik a nagymamámék-rokonok lakása a gyakorisági listán, de gondolom, ezzel legtöbben így vagyunk.

18. Melyik a kedvenc karácsonyi dalod?

A fenti :D Nem, azért ennyire nem vagyok mániákus és mazochista :)


De most tényleg. Macskák a köbön!



19. Tudod a Mikulás rénszarvasainak nevét?

Let's try! Rudolf, Táltos, Üstökös, Táncos, Szélvész (vagy ő ló?), Csillag, Villám...
*check* Close enough. Szélvész ló :D Hogy mindenki biztosan tudja:

Rudolf, Táltos, Táncos, Pompás, Csillag, Üstökös, Íjas (what. Santa, were you drunk?), Mennydörgés, Villám.

20. Melyik karácsonyi hagyományt várod a legjobban?
A karácsonyi vacsorát! :D Ki nem?

21. Igazi vagy műfenyőt állítasz? 

Már 5 éve műfenyőnk van. Kicsi a lakás, két nő nem tud biztonságosan faragni... macera. Nem mintha a műfenyő nem szúrna ugyanúgy szét. Azért hiányzik az a tömény illat :)


22. Légy őszinte: mit szeretsz jobban, adni vagy kapni? 

Őszintén, szerintem ez triviális kérdés. Adni is jó dolog, de emberek vagyunk, ezért a "kellemes érzést nyújtó dolgok" rangsorában mindig (legalább) egy hajszállal az etwas bekommen alatt fog állni. Igen, indokolatlan német, boldog karácsonyt. Az én listámon ténylegesen egy icipicivel van csak lemaradva előbbi. Ezt kedves ismerőseim megtapasztalhatják minden szülinapon, karácsonykor, random alkalmakkor. Sajnos azt kell tapasztalnom, hogy másoknál nem ilyen kicsi a különbség a két fogalom közt, ez pedig azt eredményezi, hogy a világban lesz olyan, aki folyamatosan kap és lesz, aki folyamatosan ad... és ez nem lesz kiegyenlített. Mondom én, aki már jó párszor nagy hévvel bevásároltam az ismerőseimnek, mondván "ők is ugyanígy gondolnak rám!". A gondolat lehet, meg is volt, de mikor előttük álltam kezemben a gonddal elkészített és összeválogatott ajándékokkal és ők tágra nyílt szemmel elfogadták, megöleltek és boldog karácsonyt kívántak, rájöttem, hogy az mégsem érek annyit nekik, mint ők nekem. Legalább egy kézzel írt levél. Vagy egy cukorka. Én sem ajándékoztam soha milliós értékben... De gondoltam rájuk.

*ezt itt hagyom abba, mert nem lesz jó vége*

23. Melyik az a hely, ahová egyszer majd karácsonykor el szeretnél menni?
Hmhm. Bécsben már voltam. Londonban! Ott úgyis mindig történik valami izgi karácsonykor!


24. Jól, vagy gyatrán csomagolsz?

Általában jól, de idén meggyűlt a bajom a levegővel felfújt kávés zacskó összepapírozásával.
"Nem baj, majd a szebb felén kezdik el összetépni!"

25. Honnan tudtad meg az igazat a Mikulásról/Jézuskáról?

Egyszerűen... Nem tudtam meg, csak felnőttem. Nem volt az a nagy meghökkenés, sírás ésatöbbi, csak megszoktam, hogy anyukám átadja nekem az ajándékot.

Minden kedves Olvasónak szeretnénk boldog Karácsonyt és kellemes Ünnepeket kívánni!:)

a PPP csapata, Tori és Reeka



Facebook:  Mail:  Ask.fm:  tumblr: Instagram:

0 megjegyzés: