Kisállat TAG

22:12 , , 5 Hozzászólások

Eddig csak Róla szóló ódáim messzi, halk dallamát hallhattátok, pedig Ő is fontos része kis családomnak, így már épp itt volt az ideje, hogy illendően bemutassam Nektek.
Ajjaj, most azt hihetitek, a címet nem nézve, hogy szívem választottjáról lesz szó, de aki rendszeres olvasóm, már biztos tudja: drága hörcsögömről, Sir BurBur, az ötödikről lesz szó. A taget pedig Szilvinek köszönöm, nála találtam :)


Milyen kisállatod van?

Ezen a képen ugyan nem megállapítható, de egy dzsungáriai vértörpehörcsög boldog "mamija" vagyok. Már ötödik generációjukat élik itt nálunk, ugyan nem felmenői egymásnak, de egy tenyésztőtől vesszük őket. A szőrös kis lények előtt tűzhasú gőtéim voltak, szám szerint három. Igazából mindig szerettem volna valamilyen állatot. Minél nagyobbat, de sajnos a panelba nem fér be egy ló. Szóval mikor a közeli plazába mentünk bevásárolni, mindig megálltam sóvárogva a kisállat-kereskedés üvege előtt és csak néztem, néztem és mosolyogtam. Így lettek az első állatkáim a gőték: őket tették ki a kirakatba :P

Mi a neve?

Kórlapjain "Höri", egyébként Piri Buru. Mind az ötöt így hívtuk, hagyomány és már ez áll szájra. Az első Burburt kábé 7-8 évesen kaptam, és épp a "mindent elnevezek" korszakomat éltem. Hogy honnan jött ez speciel, nem tudom. Azóta már 52 névvel gyarapodott (3. osztály), manapság Pirbur, Burbur, Burcibur, Babci és Cöppöm néven szólongatjuk :D

Mi a fajtája?

Dzsungáriai törpehörcsög. Hogy ne csak két szót írjak ide, megemlítem érdekességként, hogy valamikor nyolcadik osztály környékén szócikket és monológot kellett írni egy állatról/az állat szemszögéből, és természetesen mi másról írtam volna..? Megpróbálom begépelni egy külső linkre az írásokat, hátha valakit érdekelne egy hetedikes agymenete :) SzótárcikkHörcsögmonológ

Negyedik áldozatom kisállatom :D

 Mióta van nálad?

Most nézegettem a képek dátumát... Már lassan két és fél éve éldegél velünk Burbur. 2013. április-májusában vehettük, az első képek májusiak :) Igazából elődje már előbb itt hagyott minket, és nem terveztünk új állatkát, de egy közeli családtag halála miatt kellett valami mozgás, valami kis élet/öröm hozzánk.

Hogyan szerezted? 

A közelünkben van egy aranyos bácsi, kiskereskedésben és olcsón árulja a háziállatok kiegészítőit. Nem kisállat-kereskedés, hiszen csak höriket és halakat tart, inkább felszerelés- és horgászati szaküzlet. A hörcsögök úgy kerülnek oda, hogy egy tenyésztővel jóban van, és egy-egy almot el szokott hozni ide is :)
A kiválasztás romantikus pillanata pedig szerelem volt első látásra. Épp az üveget támasztotta, míg a többi baba összebújva aludt. Biztos volt, hogy egy virgonc hörcsi kell hozzánk.

Milyen idős?

Kb két éves és pár hónapos, két és fél éves lehet. Nálunk a hörik matuzsálemi kort élnek meg, az átlag életkor három év :)


Van valamilyen vicces tulajdonsága?

Legaranyosabb ismertetője, hogy imád rácsot mászni. Fejjel lefelé, két manccsal kapaszkodva himbálózni és érdeklődni közben az "óriások" iránt. Mondjuk eddig ötből három hörink megszállottja volt ennek a sportnak, szóval lehet, "népbetegség" :)
Egyébként Ő, az ötödik (aki az első képen szerepel) az egyetlen Babám, aki nem szürkült be idővel. Sőt, a kezdeti szürkülés után még a hátán lévő csík is kikopott belőle.
Másik aranyos tulajdonsága vagy berögződése, hogy ha simogatást szeretne, felmászik a házikója tetejére és lelapul, várja, hogy lapogassam :D Ha nem jön a kezem, akkor csak mosakodásba fog, és visszamegy teendőihez.

Van-e valamilyen közös kalandotok?

Mivel ketreces állatka, nem kutyus, cicus ésatöbbi, ezért ne nagy sztorira számítsatok :)
Egy különleges alkalomra emlékszem, valamikor karácsony környékén. Burburt kivettük a "futógömbjébe", ami egy focilabda méretű, légzőnyílásokkal ellátott, zöld műanyaggömb. Ebbe szoktuk kivenni ketrectakarításkor és télen, amikor nincs olyan meleg, mozogni. Szóval épp kizökkent a szobából, át a küszöbön, és kint, az előszobában randalírozott fel-alá, mikor a brunch és reggeli kávé mellett beszélgettünk. Aztán egyszer csak nagy csönd lett, de nem gondoltam semmire, azt hittem, Bur csak bebújt valamilyen árnyékba mosakodni. Beszélgettünk tovább, míg én, aki a folyosó felé néztem, megláttam egy kis fehér foltot felénk sétálni a kövön. Lassan, kényelmesen, felénk tartott, mintha csak jelezné őkegyelme, hogy az űrhajója landolt és ő most már szabadon csatlakozik hozzánk :D Nem kellett kergetni, kézhez szaladt és engedélyezte, hogy visszategyük - nem a gömbbe, a ketrecébe. A gömböt megunhatta :D

A képek kattintással nagyíthatók, úgy a cukiságfaktor is nő ;)




Milyen beceneveken szólítod?

Tulajdonképp a Burbur is már egy becenév, de a Piri Bururól már teljesen leszoktunk. Apukám hívja még így, aki csak az elsővel élt együtt, így az maradt meg neki. Ahogy már fent is írtam, mostanában a leggyakoribb a Burbur, Burcibur, Babci és Cöppöm/Cöpci (még most is dolgozik az a kreatív agyam :D), de néha, amikor veszekedünk, Zsiványnak hívom :D Jajj, és még valami, bár ez lehet, elférne a vicces dolgai kérdés alatt is: amikor azon a kis kerek ablakon keresztül kimászik, azaz kiplottyan (igen, van ilyen szó, most alkottam), az a hurkulás. Ezért hívom néha Hurkának. Meg azért, mert egy régi belsős poénhoz pont passzol a neve: Hurka-Burka :D /Ne nézzetek teljesen hülyének légyszi :P/

Mi volt az első reakciód, amikor megláttad?

Nem tudom, hogyan lehet ezt a taget még ragozni, én már szinte minden kérdést megválaszoltam egy előzőnél... Szóval első reakcióm az volt, hogy nini, egy a sok közül, aki nem tömegember, és rám várt. Oké, kicsit egoista gondolatok, de tömörítve ez játszódhatott le a fejemben. Minden alkalommal úgy választok hörcsögöt, hogy "legyen benne valami". Valami különleges. Lehet, csak egy megérzésem lesz, lehet épp ő van ébren, mikor a többi alszik (isteni jel), lehet más színű, mint társai. Szóval ezt éreztem, valamiféle kapcsolatot vele is.


Két éves kisbaba, akarom mondani veterán :) Nem bírja a meleget szegényem. Ezek készültek mostanában, a többi mind fiatalkori, pár hónapos korából.


lapulunk :3


szerette magát produkálni kamera előtt :)

Milyen játékai vannak?

A képen látható papírzsepi (illatmentes, szoft meg minden) és vécépapír-guriga a kedvence. Ezeken kívül van még a fent említett gömbje, a mókuskereke, amiket szintén szívesen használ (még így öregen is, ha már rádöbbentem, mennyi idős. meglepő).

+1 Jól kijön más állatokkal?

Köszönjük szépen, mi elég jól megvagyunk egymással :D Sajnos nem tarthatok mellette párt, így nem tudom, hogy jönne ki más állatokkal. Elődei kedvelték a kutyákat.

Nektek milyen háziállatotok van vagy volt? Van valamelyikőtöknek dzsungáriai törpehörije?:) (Ki olvadt el a képektől a gép előtt?:D Én igen.)

5 megjegyzés:

  1. Nekeeeeem is dzsungária törpehörim van-vagyis csomóan vannak,mert szaporodtak :D - az első Mici volt,egy kis szürke csajszi :3 utána még voltak,és jött a nagy szerelmem Alvin,aki kis fehérke volt és imádtam *-* Most jelenleg 7 höri gazdija vagyok-nemrég született 4,úgyhogy ők még pici pelyhesek :D Nagyon aranyos(ak) a hörcsögeid,és örülök hogy más is ennyire imádja őket! *-*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úúú végre találtam magamon kívül más fanatikust is :D Az ismerőseim csak forgatják a szemüket, mikor ecsetelem, hogy alszik/eszik/játszik... Nem érthetik :3 Jajj, álmom, hogy pici hörcsögöket foghassak, csak kis lakásban nem fogunk tenyésztésbe. Sok örömöt a picikkel és éljenek soká a dzsungáriai törpehörcsögök! :)

      Törlés
  2. Iszonyatosan megacuki *-* Nekem eddig bármilyen állatom volt, egyszerűen nem hagyta magát fotózni, bár hörim sose volt... lehet itt rontottam el. :) Minden esetre nagyon jók a képek. :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őt is nehéz lencsevégre kapni, mert tényleg produkálja magát kamera előtt, szóval pörög és izeg-mozog. A feltöltött képek pár óra türelmes lesben állás és a hörcsög nappali lefárasztásának az eredményei :D A bókot pedig köszöni szépen :3

      Törlés
  3. Hát baromira aranyos! Sajna nekem sosem engedték meg, hogy ilyesfajta kisállatokat tartsak. Mindig a megszokott, kutya és macska séma ment nálunk. ^^

    VálaszTörlés